Storsits på Senatstorget

744X27603722787_cc99904209_k_vaaka

Det sitsas igen på torget! Storsitsen sammanför huvudstadsregionens studerande för att äta, sjunga och njuta av sommaren tillsammans i form av en sits. Sitsens program innehåller bland annat tal, sång och efter sitsen traditionella akademiska danser.

Storsitsen som flyttades från augusti 2021 till maj i år firas för fjärde gången på traditionsenligt vis på Senatstorget. Antalet deltagare är större än någonsin, över 3000 personer kan delta. Helsingfors universitets nationer, ämnesföreningar, fakultetsföreningar och hobbyföreningar samt huvudstadsregionens andra högskolors studentkårer medverkar.

Även Alumnföreningen har ett bord för 30 personer reserverat – välkommen med!  Anmälning sker genom att köpa en biljett i Alumnbutiken. Deltagaravgiften är 40 euro, vilket inkluderar för, huvud- och efterrätt. Deltagare får själv ta med sig de drycker de prefererar.  Förutom att köpa biljett skall deltagare anmäla sin deltagarinformation och specialdiet via en skild blankett. Klädkoden är somrig smart casual och man kan ha studentmössa på sig ifall man vill.

Lördagen den 28.5.2022 klockan 17-22, Senatstorget.