Alumn Afterwork

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller separata bord för alumnerna med lite tillhörande snacks. Först berättar kvällens gäst om något för universitetsgemenskapen aktuellt tema eller projekt. Därefter är det mingel och diskussion om kvällens tema eller något annat intressant med gamla och nya alumnbekantskaper.

Gäst på höstens första Alumn Afterwork är Alumnföreningens samarbetspartner Helsingfors universitets förlag Gaudeamus. Förlagschef Leena Kaakinen berättar åt oss om universitetets förlagsverksamhet och om hur forskarnas arbete blir till böcker. Plats för träffen är den Thirsty Scholar som påminner om brittiska campus pubbar. Thirsty Scholar ligger i centrumkamps hjärta i Topelia kvarterets stenfot och är populär bland studeranden.

Onsdagen den 26.10.2022 klockan 17-19, Pub Thirsty Scholar (Fabiansgatan 37).