Karriärutbildning: Hur hittar man dolda jobb?

aTalent kuva

I dag är till och med tre av fyra öppna arbetsplatser så kallade dolda jobb. Ett dolt jobb utannonseras aldrig offentligt utan tillsätts via färdiga kontakter, med hjälp av hr-konsulter eller då någon som är anpassad för arbetsuppgiften råkar vara i kontakt vid rätt tidpunkt. På grund av detta kan intressanta arbetserbjudanden gå en förbi, om man endast följer med offentliga öppna arbetsplatsannonser.

Alumnföreningens karriärutbildning hjälper dig att lära dig hitta dolda arbetsplatser och ökar dina chanser att få jobbet t.ex. via din LinkedIn-profil. Utbildningen arrangeras helt och hållet på nätet och ansvarig för utbildningen är Alumnföreningens samarbetspartner aTalent Recruiting. Senior Recruitment Manager Jenni Tontti och Senior Talent Sourcing Manager Minna Tiainen är utbildarna under utbildningen. Efter utbildningen finns det tid för deltagarnas frågor. Kom med och höra om hur du kan förvandla dolda jobb till synliga och förbättra dina chanser till en anställning.

Tisdagen den 29.11.2022 klockan 17-18.30. Evenemanget arrangeras helt och hållet på nätet. Länken till utbildningen skickas separat till de som anmält sig.