Tiedeklubi: Luottamus ja pakolaisuus suomalaisessa yhteiskunnassa

Tiedekahvila Kuva: Arno de la Chapelle

Kuva: Arno de la Chapelle

Miten luottamus ja pakolaisuus liittyvät toisiinsa suomalaisessa yhteiskunnassa? Miksi luottamuksen tutkimus on tärkeää pakolaisuuden ymmärtämiseksi ja miten voimme käyttää luottamusta analyyttisenä käsitteenä tutkimuksessa? Miten luottamus rakentuu ja miten se voi muuttua epäluottamukseksi viranomaiskohtaamisissa?

Maaliskuun Tiedeklubia isännöi Siirtolaisinstituutti. Luottamuksen eri näkökulmista ovat keskustelemassa pakolaistutkija, ihmismaantieteen dosentti Eveliina Lyytinen Siirtolaisuusinstituutista ja sosiaalipolitiikan väitöskirjatutkija Liselott Sundbäck Åbo Akademista. Keskustelua juontaa Mobile Futures STN -hankkeen vuorovaikutusvastaava Yasmin Samaletdin.

Tiedeklubeja luotsaa Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV), ohjelmasta vastaavat TSV:n jäsenseurat ja myös Alumniyhdistys on mukana yhteistyössä. Tilaisuudet järjestetään tällä kaudella Tieteiden talon Tiedekahvilassa ja äänitetään podcasteiksi, jotka julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä Tiederadio-kanavalla SoundCloudissa ja Spotifyssa.

Keskiviikko 22.3.2023 kello 17-18, Tieteiden talon Tiedekahvila (Kirkkokatu 6).