Alumn Afterwork: Vetenskapsfostran

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller separata bord för alumnerna med lite tillhörande snacks. Först berättar kvällens gäst om något för universitetsgemenskapen aktuellt tema eller projekt. Därefter är det mingel och diskussion om kvällens tema eller något annat intressant med gamla och nya alumnbekantskaper.

Ämnet för vårens andra Afterwork är vetenskapsfostran, som Maaria Linko och Topias Ikävalko, från Helsingfors universitets nätverk för vetenskapsfostran, kommer och presenterar för oss. Vetenskapsfostran erbjuder människor i alla åldrar möjlighet att utöka sina egna kunskaper, med särskild tonvikt på vetenskapsfostran för barn och unga och den lärarutbildning som stödjer detta.

Platsen för evenemanget är Myöhä Café & Bar, Unicafe-restaurangernas bångstyriga lillasyster och studerandes egen bar. Medlemmar i Alummnföreningen får medlemsrabatt på vissa drycker i Myöhä.

Torsdag 25.5.2023 kl 17-19, Myöhä Café & Bar (Mannerheimvägen 3, ingång från Tre Smeder eller från Brunnsgården).