(peruttu)JOHTAMINEN KOMPLEKSISESSA MAAILMASSA -KIRJAN JULKISTAMISTILAISUUS

Kuva: Gaudeamus

PERUTTU (13.3.2020)

Millä tavoin kompleksisuusajattelu auttaa sote-uudistuksen suunnittelussa? Kuinka henkilöstöjohtamisella vaikutetaan laajojen uudistusten toteuttamiseen? Miten tutkittu tieto kytketään päätöksentekoon? Ennakoimattomuus, suuret kokonaisuudet ja pirulliset ongelmat haastavat nykyjohtajat. Elämme kompleksisessa maailmassa, jossa asiat ja ilmiöt kietoutuvat ja vaikuttavat toisiinsa monimutkaisin tavoin. Prosesseja ei välttämättä voi purkaa osiin, syiden ja seurausten välillä ei näy selvää jatkumoa ja asioita tapahtuu ilman näkyvää syytä. Tätä suunnittelun ja tapahtumisen välistä kuilua pyritään kaventamaan kompleksisuusajattelulla.

Pirkko Vartiaisen ja Harri Raision toimittama Johtaminen kompleksisessa maailmassa sukeltaa kompleksisuusajattelun teoreettiseen perustaan ja tarjoaa ensimmäistä kertaa suomalaiseen empiiriseen aineistoon tukeutuvia käytännön esimerkkejä sen soveltamisesta.

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu rajallinen määrä paikkoja kirjan julkistamistilaisuudesta maanantaina 23.3.2020 kello 17 Tiedekulman Fönsterissä (Yliopistonkatu 4).

OHJELMA

17.00-17.15 Pirkko Vartiainen: Kompleksisuutta ja pirullisia ongelmia

17.15-17.30 Alisa Puustinen: Tutkijana kompleksisessa maailmassa

17.30-17.45 Mikko Kosonen: Johtamisen haasteet kompleksisessa toimintaympäristössä

17.45-18.00 Olli-Pekka Heinonen: Julkisen palvelun johtaminen kompleksisessa maailmassa

18.00-18.30 Yhteistä keskustelua

Johtaminen kompleksisessa maailmassa ilmestyy maaliskuussa. Alumniyhdistyksen jäsenenä voit tilata kirjan nyt ennakkoon etuhintaan 27 € ja ilman toimituskuluja Gaudeamuksen verkkokaupasta tarjouskoodilla KOMPLEKSINEN. Jäsenetuhinta on voimassa 31.3.2020 asti.

Ma 23.3.2020 klo 17-18.30, Tiedekulma Fönsteri, Yliopistonkatu 4