(PODCAST) Tie­deklu­bi 6/2020

kuulokkeet-scaled-e1588074867170-1024×576

Joulukuun tiedeklubi järjestetään pelkkänä podcastina aiemmasta ilmoituksesta poiketen. Podcasti julkaistaan SoundCloudissa torstaina 17.12.2020 kello 12.00. (Päivitetty 16.12.2020)

Vaihtoehtoiset faktat ovat soluttautuneet poliittiseen retoriikkaan, mutta osattiin sitä muokata totuutta ennenkin. Nyt totuuden lisäksi tulilinjalla on se tapa, jolla totuutta selvitetään. Joulukuun tiedeklubilla kuullaan ennakkomaistiainen Tieteen päivien 2021 ohjelmasta. Tieteen päivillä esiintyvää poliittisen historian tutkija Timo R. Stewartia haastattelee toimittaja Helen Partti.

Tunnin mittaiset Tiedeklubit tarjoavat mielenkiintoista tiedeohjelmaa työpäivän päätteeksi. Syksyn 2020 klubien ohjelmasta vastaavat Tulevaisuuden tutkimuksen seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV). Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys. Tapahtumapaikkana toimii Manala. Tiedeklubeille on vapaa pääsy. Kaikki syksyn tiedeklubit äänitetään ja podcastit julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä SoundCloudissa. SoundCloud-tililtä löytyy myös keväällä 2020 kuultujen tiedeklubien keskustelut.

To 17.12.2020, kello 12.00, SoundCloud