(PODCAST) Tiedeklubi 4 /2020

kuulokkeet-scaled-e1588074867170-1024×576

Tiedeklubi arrangeras endast som podcast i oktober. Lyssna på podcasten den 29.10.2020 på SoundCloud.

Kan upplevelser planeras? Bildar hörlurar verklighetsbubblor? Är vi på väg från informationsåldern till erfarenhetsåldern? Bland annat dessa frågor besvarar professorerna från Aalto-universitetet Virpi Roto och Sebastian Schlecht på i Tiedeklubis nästa podcastavsnitt. De diskuterar även framtidsutsikterna för ett snabbt stigande forskningsfält – erfarenhetsforskning. Diskussionen sker på engelska.

Tiedeklubi erbjuder intressant och vetenskapligt program under en timme efter arbetsdagens slut. Alla höstens Tiedeklubi-evenemang spelas in som podcasts och publiceras på SoundCloud dagen efter evenemanget. Under samma Soundcloud-konto hittar finns även diskussionerna från Tiedeklubi-evenemangen som spelades in under våren 2020.

Ons 29.10.2020, Soundcloud