Digimuseo

thumbnail_apteekki-kierros

Digimuseo.fi on vastikään avattu palvelu, joka kokoaa museoiden kokoelmia digitaalisina näyttelyinä kävijöiden vierailtaviksi milloin ja missä vain. Tällä hetkellä museossa on avoinna yleisölle neljä virtuaalinäyttelyä: kolme Vuoden museo 2020 -finalistimuseoista sekä yksi John Nurmisen Säätiön kokoelmista.

Loimaalla sijaitsevan Suomen maatalousmuseo Saran Ennen koneita -näyttely esittelee omavaraisen kotitalouden työt ja toimet ennen koneistumista. Näyttelyssä tutustutaan viljelyyn, karjan hoitoon, ruuan valmistukseen ja säilytykseen sekä käsitöihin. Maamme kulttuurinen moninaisuus tulee esiin eri puolilta Suomea kerättyjen esineiden kautta.

Apteekkimuseo & Qwenselin talo yhdistää lääkkeiden, sairauden ja terveyden historiaan johdattavan Apteekkimuseon ja 1700-luvun herrasväen asumistyyliä esittelevä Qwenselin talon. Turussa sijaitseva museo on kierrettävissä Digimuseon näyttelyssä sellaisenaan, saleineen ja laboratorioineen.

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu opastukset Suomen maatalousmuseo Sarassa sekä Apteekkimuseossa & Qwenselin talossa. Ilmoittaudu mukaan 6.10.2020 mennessä. Opastuksille mahtuu 25 henkilöä. Paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Voit osallistua yhteen opastukseen tai molempiin. Näyttelyiden opastetut kierrokset tapahtuvat verkossa liveoppaan johdolla.

Pe 9.10.2020 kello 15.00 Suomen maatalousmuseo Sarka
Ti 13.10.2020 kello 12.00 Apteekkimuseo & Qwenselin talo
To 8.10.2020 kello 8.00 Suomen maatalousmuseo Sarka (TÄYNNÄ)
To 8.10.2020 kello 17.00 Apteekkimuseo & Qwenselin talo (TÄYNNÄ)