Alumnresor

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer.  Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.

Nyårskonserten i Wien med alumnsällskap 28.12.2021-1.1.2022

Wien

Kom med och fira det nya året 2021 i Wien i sällskap av alumner. Resans höjdpunkt är den världskända nyårskonserten som ordnades för första gången år 1941 och har direktsändts på teve sedan 1950-talet. Den ses av 50 mijloner människor i 72 änder runtom i världen. Den filharmoniska nyårskonserten i Wien (på tyska Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker) hedrar gamla musiktradtioner och spelas i Den Stora musikföreningssalen i Wiener Musikverein (eller Haus des Wiener Musikvereins, tyska för ”Wiens Musikförenings Hus”). Orkestern framför i huvudsak musik av Strauss, men även musik av andra österrikiska kompositörer.

Dagarna innan konserten bekantar vi oss med Wiens förstaklassiga café- och byggnadskultur, med Wiener Volksoperas Heurigen-kväll, Sacher-tårtor, Lipizzahästar och konstutställningar. Det finns två lediga rum kvar på resan så boka in dig snabbt! (uppdaterad 17.6.2021)

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.

FÄNGSLANDE KILPISJÄRVI 2.-6.9.2021

Kilpisjärvi

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet arrangerar en resa till världens nordligaste belysningszon – Nordkalottenområdet till Tromsø och Kilpisjärvi den 2.-6.9.2021. Kilpisjärvi biologiska forskningsstation vid Helsingfors universitet, belägen intill Saana fjället, erbjuder en unik omgivning för studier av nordlig natur och lokal kultur. Vi träffar forskare och experter under den färgsprakande ”ruska” säsongen. FULLSATT (28.4.2021)

En förutsättning för att resan kommer att förverkligas är att det nuvarande reseförbudet mellan Norge och Finland inte gäller i september. Vi kommer att följa med COVID-19 läget och agerar enligt myndigheternas rekommendationer. Förfrågningar och bokningar alumni@axtours.fi eller via telefon 040 483 4950.

FÄNGSLANDE KILPISJÄRVI 7.-11.9.2021

Saana Kuva: Suvi Mansikkasalo

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet arrangerar en resa till världens nordligaste belysningszon – Nordkalottenområdet till Tromsø och Kilpisjärvi den 7.-11.9.2021. Kilpisjärvi biologiska forskningsstation vid Helsingfors universitet, belägen intill Saana fjället, erbjuder en unik omgivning för studier av nordlig natur och lokal kultur. Vi träffar forskare och experter under den bästa färgsprakande ”ruska” säsongen. FULLSATT (28.4.2021)

FÄNGSLANDE KILPISJÄRVI 23.-28.9.2021

Saana

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet arrangerar en resa till världens nordligaste belysningszon – Nordkalottenområdet till Tromsø och Kilpisjärvi den 23.-28.9.2021. Kilpisjärvi biologiska forskningsstation vid Helsingfors universitet, belägen intill Saana fjället, erbjuder en unik omgivning för studier av nordlig natur och lokal kultur. Vi träffar forskare och experter under den bästa färgsprakande ”ruska” säsongen. Det finns några platser kvar på resan (31.5.2021).

PELOPONNESOS – ANTIKENS VAGGA 16.-23.10.2021

Delphi, Olympia, Mykene, Epidaurus teater, fästningsstaden Monemvasia och den sjunkna staden Pavlopetr är några av de mål som den för Alumnföreningen skräddarsydda kryssningen runt Peloponnesos 16-23.10.2021 erbjuder. Professor emeritus Jaakko Frösén kommer med som på resan som expertföreläsare. Vi har ett modernt kryssningsfartyg, Elysium, som är reserverat endast för alumner. Fartygets lilla storlek möjliggör att vi kan kryssa genom den smala Korinth kanalen.

Vi kommer att följa med COVID-19 läget och agerar enligt myndigheternas rekommendationer. Förfrågningar och bokningar alumni@axtours.fi eller via telefon 040 483 4950.

KOMMANDE ALUMNRESOR

Resor planerade 2019 har uppskjutits. Vi strävar till att arrangera resorna enligt planerna vid en senare tidpunkt. Reservationer och anmälningar som gjorts 2019 och 2020 är i kraft och kommer i första hand.

Vi har planerat nya resor till hösten och vintern 2021/2022. Om dessa resor informeras direkt, då resandet är möjligt att göra på ett säkert sätt.

(Uppdaterad 25.5.2021)