Alumnresor

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer.  Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.

FÄNGSLANDE KILPISJÄRVI 7.-11.9.2021

Kilpisjärvi

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet ordnar en resa till Tromsø och Kilpisjärvi. Vi besöker bland annat forskningsstationen beläget vid fjället Saana och bekantar oss med Tromsø universitet. Reseprogrammet publiceras i början av januari 2021.

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.

KOMMANDE ALUMNRESOR

Khiva, Uzbekistan

April 2022 Den legendariska Sidenvägen från Almaty till Ašgabat
Vår rutt: Almaty, Turkestan, Taškent, Shahrisabz, Samarkand, Khiva, Buhara, Merv, Ašgabat
Under vår resa bekantar vi oss med den legenadriska Sidenvägens mångfaldiga kulturer och otaliga historiska platser, varav hela sju stycken står på listan över UNESCOs världsarv. Rutten går från Caspiska havet till bergskedjan Tienšan samt till de centralasiatiska länderna Kazakstan, Uzbekistan och Turkmenistan med sin rika historia och kultur som vi får ta den av på under resan med privattåget The Orient Silk Road Express.

Hösten 2022 – Ruskaresa till Japan

Vintern 2022 Kryssning på Gambia-floden genom Senegal och Gambia
Vi bekantar oss med både städer och landsbygden i Gambia på kryssningsfartyget Harmony V. I slutet av kryssningen tillbringar vi två dagar i staden Dakar och bekantar oss med dess historia och med stadslivet.

Våren 2023 Syd-Indien, Kerala
Vi besöker Bangalore, Koch och Kumara. Sakkunnig Anja Snellman följer med på resan. Det är möjligt att förlänga resan till den 6.3.2020 tillsammans med Anja. Under den delen av resan ligger fokus på avkoppling, välmående och yoga.

(Uppdaterad 14.12.2020)