Alumnresor

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer.  Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.

ÅLAND: HUNDRA ÅR AV SJÄLVSTYRE 22.-26.5.2021

Kobba Klintar

FULLSATT (28.1.2021)
Alumnföreningen gör en resa till Åland den 22-26.5.2021 där fokus ligger på konst, entreprenörskap och historia. Finlands västligaste landskap firar självstyrelsens 100-årsjubileum 9.6.2021-9.6.2022. Under resan möter vi flera konstnärer på Kökar, Eckerö och I Mariehamn samt besöker lokala småföretag. Vi bekantar oss med självstyrelsens koncept och Ålands historia genom presentationer och byggnadshistoria och uppmärksammar också Ålands Fredsinstitut. Ålands fästningar och medeltida kyrkor är en självklar del av resans innehåll.

ÅLAND: HUNDRA ÅR AV SJÄLVSTYRE 5.-9.6.2021

Kobba Klintar

Alumnföreningen gör en resa till Åland den 5.-9.6.2021 där fokus ligger på konst, entreprenörskap och historia. Finlands västligaste landskap firar självstyrelsens 100-årsjubileum 9.6.2021-9.6.2022. Under resan möter vi flera konstnärer på Kökar, Eckerö och I Mariehamn samt besöker lokala småföretag. Vi bekantar oss med självstyrelsens koncept och Ålands historia genom presentationer och byggnadshistoria och uppmärksammar också Ålands Fredsinstitut. Ålands fästningar och medeltida kyrkor är en självklar del av resans innehåll.

FÄNGSLANDE KILPISJÄRVI 2.-6.9.2021

Kilpisjärvi

FULLSATT (28.1.2021)

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet arrangerar en resa till världens nordligaste belysningszon – Nordkalottenområdet till Tromsø och Kilpisjärvi den 2.-6.9.2021. Kilpisjärvi biologiska forskningsstation vid Helsingfors universitet, belägen intill Saana fjället, erbjuder en unik omgivning för studier av nordlig natur och lokal kultur. Vi träffar forskare och experter under den färgsprakande ”ruska” säsongen.

En förutsättning för att resan kommer att förverkligas är att det nuvarande reseförbudet mellan Norge och Finland inte gäller i september. Vi kommer att följa med COVID-19 läget och agerar enligt myndigheternas rekommendationer. Förfrågningar och bokningar alumni@axtours.fi eller via telefon 040 483 4950.

FÄNGSLANDE KILPISJÄRVI 7.-11.9.2021

Kilpisjärvi

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet arrangerar en resa till världens nordligaste belysningszon – Nordkalottenområdet till Tromsø och Kilpisjärvi den 7.-11.9.2021. Kilpisjärvi biologiska forskningsstation vid Helsingfors universitet, belägen intill Saana fjället, erbjuder en unik omgivning för studier av nordlig natur och lokal kultur. Vi träffar forskare och experter under den bästa färgsprakande ”ruska” säsongen.

KOMMANDE ALUMNRESOR

Resor planerade 2019 har uppskjutits. Vi strävar till att arrangera resorna enligt planerna vid en senare tidpunkt. Reservationer och anmälningar som gjorts 2019 och 2020 är i kraft och kommer i första hand.

Vi har planerat nya resor till hösten och vintern 2021/2022. Om dessa resor informeras direkt, då resandet är möjligt att göra på ett säkert sätt.

(Uppdaterad 5.3.2021)