Soc&Koms vänner rf

socokom

Föreningen är en sammanhållande länk mellan nuvarande och tidigare studerande, nuvarande och tidigare personal vid Svenska social- och kommunalhögskolan vid Helsingfors universitet, samt övriga personer som omfattar föreningens syfte. Föreningen anordnar flera evenemang årligen. Föreningen har 150 medlemmar.

Hur blir jag medlem? Medlemsavgiften är 20 €. Ifall du vill vara medlem i både Soc&Koms vänner r.f. och Alumnföreningen vid Helsingfors universitet, kan du betala ett dubbelmedlemskap på 51 euro, vilket inkluderar medlemsavgiften för såväl Alumnföreningens som Soc&Koms vänner r.f. Du sparar 8 €.

En historik om Soc&koms åttio år utgavs vid Soc&kom-dagen 2023. Boken Soc&Kom i åttio år – Medborgar-, social- och kommunalhögskola för samhällets bästa sedan 1943 är skriven av historiker Kim Björklund och innehåller bl.a. en redogörelse för hur högskolan grundades, bilder från de olika utrymmen där högskolan verkat och minnen av studerande under olika decennier. Historiken finns till salu vid Soc&koms Vänners möten och på nätet t.ex. genom www.boklund.fi. Medlemmar i vänföreningen får historiken gratis, annars kostar den 25 euro.