Kirjatarjous: Marjo T. Nurmisen Itämeren tarina

9789529745852

Tietokirjailija ja tiedetoimittaja Marjo T. Nurmisen kirjoittama Itämeren tarina on jännittävä aikamatka ja kiehtova matkaopas Itämeren monikasvoiseen maailmaan keskiajalta nykyaikaan. Itämeri näyttäytyy kirjassa väylänä, jonka aalloilla ovat kohdanneet niin yksittäiset seikkailijat kuin kokonaiset laivastot. Kirja kertoo vuosisatoja jatkuneesta vilkkaasta merellisestä vuorovaikutuksesta, tiedosta, taidoista ja tuotteista, jotka ovat muokanneet ihmisten elämää ja maailmankuvaa Itämeren rannoilla.

Itämeren maailma avautuu kirjassa karttojen kautta. Teos tarjoaa harkitun kattauksen historiallisesti merkittäviä karttoja sekä ajankohtaisia nykykarttoja. Kirja paljastaa oivaltavasti, miten kartat auttavat ymmärtämään Itämeren alueen historiaa ja nykyaikaa. Samalla teos kertoo, kuinka kartoilla on sekä välitetty tietoa että vaikutettu mielikuviin Itämerestä ja sen rannoilla elävistä ihmisistä viikinkiajoista nykypäiviin.

Tilaa kirja John Nurmisen Säätiön verkkokaupasta jäsenetuhintaan 31,90 € (norm. 39,90 €). Tarjous on voimassa 31.10.2020 saakka.

Alumniyhdistyksen yhteystyökumppania John Nurmisen Säätiö tarjoaa kaikille yhdistyksen jäsenille 20 % alennusta kaikista John Nurmisen Säätiön verkkokaupan kirjoista tarjouskoodilla ALUMNI20.