Huhtikuun jäsenetu: Stadin slangin etymologinen sanakirja

Slangisanakirja

Yli 100 vuotta sitten Helsingin työläiskortteleissa syntynyt Stadin slangi on kiehtova sekoitus kaupungissa 1900-luvun alkupuolella eläneiden ihmisten puheenpartta sekä musiikin ja elokuvien haavemaailmaa.

Ulla-Maija Forsbergin Stadin slangin etymologinen sanakirja (Gaudeamus) on ensimmäinen kokonaisvaltainen kartoitus slangisanojen alkuperästä. Teos sisältää noin 2600 eri hakusanaa rinnakkaismuotoineen ja johdoksineen. Hakusanoja valittaessa on keskitytty ns. vanhaan Stadin slangiin, 1890-luvulta 1960-luvulle. Forsberg on suomalais-ugrilaisen kielentutkimuksen professori Helsingin yliopistossa. Hän on viimeksi toiminut Kotimaisten kielten keskuksen johtajana 2016–2021.

Tilaa uutuuskirja nyt Alumniyhdistyksen jäsenetuhintaan 23 € (ovh 32 €) ja ilmaisella toimituksella Gaudeamuksen verkkokaupasta kampanjakoodilla STADI2021. Kirja lisätään ostoskoriin, minkä jälkeen siirrytään ostoskoriin ja siellä lisätään koodi Kampanjakoodi-kenttään ja painetaan Lisää kampanjakoodi -nappia. Tällöin alennettu hinta tulee näkyviin. Etu on voimassa 1.5. asti.

Huom. Tarjousta ei voi yhdistää Alumniyhdistyksen perusjäsenetuun eikä samalla tilauskerralla voi tilata muita tuotteita perusjäsenedulla.

Alumniyhdistyksen yhteistyökumppanina Helsingin yliopiston kustantamo Gaudeamus tarjoaa jäsenetuna
-25 % alennuksen verkkokaupan ostoksista koko vuoden ajan.