Marke Ahosen uutuuskirja Oopiumia ja ajatusharjoituksia 21 €

Alumniyhdistys_verkkosivut_Oopiumia_ja_ajatusharjoituksia (1)

Antiikin lääketieteessä on paljon meille vierasta mutta myös tuttua. Ihmiselämään väistämättä kuuluva kärsimys oli totta jo sata sukupolvea sitten. Mitä olemme perineet antiikista ja mitä ajattelemme antiikin tiedosta nyt? Klassillisen filologian dosentti Marke Ahosen uutuuskirja Oopiumia ja ajatusharjoituksia kertoo antiikin ihmisen suhteesta kehoon, sairauteen ja kärsimykseen. Se kartoittaa antiikin käsityksiä kulkutaudeista, mielenterveydestä, unesta ja unettomuudesta, sukupuolesta ja seksuaalisuudesta, sairauksien alkuperästä, viinistä sekä lääkeaineista kuten kanelista ja oopiumista. Lääketieteen ohella filosofia oli ajan ihmisille olennainen hoitomuoto.

Tilaa teos kustantaja Gaudeamuksen verkkokaupasta nyt jäsenetuhintaan 21 € (ovh 29 €) ja ilman toimituskuluja tarjouskoodilla ALUMNISYYSKUU. Tarjous on voimassa 30.9.2020 asti.

Huom. tarjousta ei voi yhdistää Alumniyhdistyksen perusjäsenetuun eikä samalla tilauskerralla voi tilata muita tuotteita perusjäsenedulla.

Alumniyhdistyksen yhteistyökumppanina Helsingin yliopiston kustantamo Gaudeamus tarjoaa jäsenetuna -25 % alennuksen verkkokaupan ostoksista koko vuoden ajan.