Petteri Pietikäisen Kipeät sielut 24,90 €

Alumniyhdistys_verkkosivut_Kipeat

Hulluuden historia -kirjallaan vuonna 2013 Kanava-palkinnon voittanut historioitsija Petteri Pietikäinen syventyy Kipeät sielut -uutuudessaan mielenterveyspotilaiden kokemuksiin ja mielenterveyden häiriöiden hoitoon Suomessa autonomian ajalta 1950-luvulle. Sairaala- ja laitospotilaiden lisäksi kirjassa tutustutaan kylähullujen ja muiden laitoshoidon ulkopuolella eläneiden arkeen.

Päähenkilöitä ovat hullut, hermostuneet ja haitalliset – kuten vakavasti mielisairaita, lievemmin oireilleita sekä yhteiskunnan normeihin sopeutumattomia yksilöitä aikanaan kutsuttiin. Teos kertoo paitsi henkisestä kärsimyksestä myös toipumisesta ja paranemisesta aikana ennen avohoidon ja modernien psyykenlääkkeiden valtakautta.

Tilaa Kipeät sielut kustantaja Gaudeamuksen verkkokaupasta nyt jäsenetuhintaan 24,90 € (ovh 34 €) ja ilman toimituskuluja tarjouskoodilla ALUMNILOKA. Tarjous on voimassa 31.10.2020 asti.

Huom. tarjousta ei voi yhdistää Alumniyhdistyksen perusjäsenetuun eikä samalla tilauskerralla voi tilata muita tuotteita perusjäsenedulla.

Alumniyhdistyksen yhteistyökumppanina Helsingin yliopiston kustantamo Gaudeamus tarjoaa jäsenetuna  -25 % alennuksen verkkokaupan ostoksista koko vuoden ajan.