Alumnimatkat

Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti. Lisätietoa matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai puhelimitse 040 483 4950.

100-VUOTINEN AHVENANMAA 5.-9.6.2021

Kobba Klintar

Alumniyhdistys tekee matkan Ahvenanmaalle 5.-9.6.2021 tutustuakseen näihin rauhan saarin taiteen, yrittelijäisyyden ja historian näkökulmista. Suomen läntisin maakunta juhlii itsehallinnon juhlavuotta 9.6.2021-9.6.2022. Matkan aikana tapaamme useita taiteilijoita niin Kökarilla, Eckerössä kuin Maarianhaminassa ja teemme vierailuja paikallisiin pienyrityksiin. Tutustumme itsehallinnon käsitteeseen ja historiaan rakennusten ja esitelmien kautta unohtamatta Ahvenanmaan rauhaninstituuttia. Ahvenanmaan historia linnoituksineen ja keskiaikaisin kirkkoineen ovat itsestään selvä osa kokonaisuutta. TÄYNNÄ (20.5.2021).

Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti. Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai puhelimitse 040 483 4950.

Kiehtova Kilpisjärvi 2.-6.9.2021

Kilpisjärvi

Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestää matkan maailman pohjoisimmalle valaistusvyöhykkeelle – Pohjoiskalotin alueelle Tromssaan ja Kilpisjärvelle 2.–6.9.2021. Saana-tunturin kupeessa sijaitseva Helsingin yliopiston Kilpisjärven biologinen tutkimusasema tarjoaa ainutlaatuiset puitteet pohjoisen luonnon ja paikallisen kulttuurin tutkimukselle. Tapaamme tutkijoita ja asiantuntijoita kauniin ruskan vuodenaikaan. TÄYNNÄ (28.4.2021)

Matkan edellytyksenä on luonnollisesti, että tämänhetkinen matkustuskielto Norjan ja Suomen välillä ei ole voimassa syyskuussa. Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti. Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai puhelimitse 040 483 4950.

Kiehtova Kilpisjärvi 7.-11.9.2021

Saana

Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestää matkan maailman pohjoisimmalle valaistusvyöhykkeelle – Pohjoiskalotin alueelle Tromssaan ja Kilpisjärvelle 7.-11.9.2021. Saana-tunturin kupeessa sijaitseva Helsingin yliopiston Kilpisjärven biologinen tutkimusasema tarjoaa ainutlaatuiset puitteet pohjoisen luonnon ja paikallisen kulttuurin tutkimukselle. Tapaamme tutkijoita ja asiantuntijoita kauniin ruskan vuodenaikaan. TÄYNNÄ (28.4.2021)

Kiehtova Kilpisjärvi 23.-28.9.2021

Saana Kuva: Suvi Mansikkasalo

Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestää matkan maailman pohjoisimmalle valaistusvyöhykkeelle – Pohjoiskalotin alueelle Tromssaan ja Kilpisjärvelle 23.-28.9.2021. Saana-tunturin kupeessa sijaitseva Helsingin yliopiston Kilpisjärven biologinen tutkimusasema tarjoaa ainutlaatuiset puitteet pohjoisen luonnon ja paikallisen kulttuurin tutkimukselle. Tapaamme tutkijoita ja asiantuntijoita kauniin ruskan vuodenaikaan. Matkalle on pari paikkaa jäljellä (30.4.2021).

Peloponnesos – antiikin kehto 16.-23.10.2021

Delfoi, Olympia, Mykene, Epidauroksen teatteri, Monemvasian linnakekaupunki ja Pavlopetrin uponnut kaupunki ovat joitakin niistä elämyksistä, joita Alumniyhdistykselle räätälöity risteily Peloponnesoksen ympäri 16.–23.10.2021 tarjoaa. Matkan asiantuntijaluennoitsijana toimii emeritusprofessori Jaakko Frösén. Käytössämme on uudistettu risteilyalus Elysium, jonka olemme varanneet pelkästään alumnien käyttöön. Pienikokoinen alus mahdollistaa, että risteilemme kapean Korinthoksen kanavan läpi.

Wienin filharmonikkojen uudenvuodenkonsertti alumniseurassa 28.12.2021–1.1.2022

Wien

Alumnimatka Wieniin 28.12.2021–1.1.2022 huipentuu uudenvuodenaattona maailmankuuluun konserttiin, joka on järjestetty vuodesta 1941 ja televisioitu 1950-luvulta alkaen. Televisiointia seuraa 50 miljoonaa ihmistä 72 maassa ympäri maailman, mukaan lukien Suomi. Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker järjestetään perinteitä kunnioittaen Wienin musiikkiystävien seuran konserttitalon Suuressa musiikkiyhdistyssalissa Wienissä uudenvuodenaattona ja -päivänä. Konsertissa esitetään aina itävaltalaisen Straussin säveltäjäsuvun musiikkia sekä lisäksi muiden itävaltalaissäveltäjien teoksia.

Konserttia edeltävinä päivinä tutustumme muuhun Wienin tarjoamaan ensiluokkaiseen kahvila- ja rakennuskulttuuriin unohtamatta Wiener Wolksoperaa, Heurigen-iltaa, Sacher-kakkuja, Lipizzanhevosia sekä upeita taidenäyttelyitä ja museoita.

Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti. Lisätietoa matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai puhelimitse 040 483 4950.

Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta.

Tulevat alumnimatkat

Vuonna 2019 suunniteltuja kaukomatkoja on lykätty. Pyrimme toteuttamaan matkan suunnitellusti uusin päivämäärin. Vuonna 2019 ja 2020 tehdyt varaukset tai ilmoittautumiset ovat voimassa ja huomioidaan ensisijaisina.

Olemme suunnitelleet uusia matkoja ensi syksylle ja talvelle 2021/2022, joista tiedotamme välittömästi kun matkustaminen niihin on mahdollista tehdä turvallisesti.

(päivitetty 28.4.2021)