Kieh­to­va Li­ba­non 17.-24.10. sekä 24.-31.10.2020

1920X1080beirut_pexels-photo-614628

Beirut

Välimeren Helmi, myrskyisän lähihistorian kokenut Libanon, on upea vierailukohde. Alumniyhdistys järjestää matkan Libanoniin 17.–24.10. ja 24.–31.10.2020. Maalla on pitkä ja rikas historia, ja se on täynnä kiehtovia nähtävyyksiä ja elämyksiä. Libanonin pääkaupunki, Lähi-idän Pariisiksi kutsuttu Beirut, on maahan tutustumiselle täydellinen tukikohta. Kaupunki on yksi Lähi-idän kansainvälisimmistä ja vapaamielisimmistä suurkaupungeista. Libanonin matko-jen asiantuntijaoppaana toimii Helsingin yliopiston assyriologian dosentti Raija Mattila, joka toimii vielä kevään ajan Suomen Lähi-idän instituutin johtajana Beirutissa. Maa tarjoaa monenlaisia erilaisia nähtävyyksiä kuten esim. antiikin roomalaiskaupunki Baalbek, jossa sijaitsee Bacchuksen temppeli, maan eteläosassa sijaitseva Tyroksen kaupunki, joka on tunnettu mosaiikkikaduistaan ja antiikin ajan suuresta hippodromista sekä pohjoisessa sijaitseva Tripolin rannikkokaupunki, joka on tunnettu makeisistaan ja perinteisistä oliivisaippuoistaan.

Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti. Tämä matka on edelleen voimassa. Lisätietoa matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai puhelimitse 040 483 4950.

Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta.