Alumn, kom med!

AA Alumni tule mukaan

Alumn Ambassador-tjänsten erbjuder medlemmarna i Alumnföreningen en möjlighet att, som frivillig hjälpa studerande med arbetslivsfrågor, genom att dela med sig av sin erfarenhet och kunskap. Alumn Ambassadör-uppdraget förutsätter ingen förhandsutbildning och förbinder dig inte till ett långvarigt engagemang. Alumnerna väljer själva via vilka kanaler de kan kontaktas och vid behov är det enkelt att ta en paus från uppdraget.

Såhär blir du en Alumn Ambassadör:

1. Bekanta dig noggrannare med uppdragsbeskrivningen via länkarna nedan
  2. Anmäl dig som Alumni Ambassadör genom att fylla i denna blankett
  3. Vänta på bekräftelse och instruktioner från Alumnföreningens kontor.

I samband med att du anmäler dig rekommenderar vi att du också går med i Alumnföreningens LinkedIn-grupp. I gruppen kan alumner och studerande tipsa om arbets- och praktikplatser samt diskutera om arbetsliv och karriär. Gruppen är endast till för Helsingfors universitets alumner, studerande och personal, följaktligen är alla medlemmar en del av universitetsgemenskapen.