HÄIKÄISEVÄ NORJAN RANNIKKO 21.-28.4.2023

Havila Castor photo Marius Beck Dahle

Helsingin yliopiston alumniyhdistys tekee klassisen risteilymatkan häikäisevän kauniilla Norjan rannikolla. Pohjoiseen suuntautuvalla reitillä Bergenistä Kirkkoniemeen ylitetään napapiiri ja purjehditaan Nordkapin niemen ympäri Euroopan pohjoisimpaan kolkkaan. Jylhä ja upea luonto, UNESCOn maailmanperintökohteet ja syvät vuonot ovat pääosassa tällä noin kahden tuhannen kilometrin pituisella matkalla pitkin Norjan rannikkoa. Hurtigruten, jota kuvaillaan maailman kauneimmaksi merimatkaksi, tunnetaan 130-vuotisesta historiastaan, ainutlaatuisesta luonnostaan ja dramaattisista maisemista.

Reitti on erityisen upea juuri keväällä ympäröivän luonnon herätessä talven jälkeen. Matkalla koemme upeat norjalaiset maisemat etelän vuonoista aina karuun saaristoon Euroopan pohjoisimmassa kärjessä, jossa talvi edelleen viipyy. Matkalla tutustumme Bergenin hansakaupunkiin, Trondheimiin, jonka Nidaros-tuomiokirkko (Nidarosdom) on kauan ollut pyhiinvaelluskohteena, sekä Tromssaan, jota on kutsuttu portiksi arktiseen maailmaan. Kirkkoniemessä osallistumme kuningasrapusafarille ja yövymme lumihotellissa.

Alumniristeily toteutetaan uudella Havila Capella-laivalla. Alus on suunniteltu uusinta tekniikkaa käyttäen minimoimaan ympäristökuormitusta. Aluksen keittiö vaalii reitin varrella sijaitsevien kaupunkien ja kylien ruokaperinteitä.

Varaa matka Earlybird-hintaan ennen 16.12.2022. Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai arkisin puh. +358 40 483 4950. TÄYNNÄ (15.12.2022). Voit tiedustella peruutuspaikkoja matkatoimistolta.