Kuninkaitten ja klaanien Skotlanti 21.-28.9.2022

Skotlanti

Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestää matkan Skotlantiin 21.-28.9.2022. Vierailemme Hadrianuksen muurilla, viikinkien valtaamassa Lindisfarnen luostarissa, Stirlingin linnassa, jakobiittikapinallisista tunnetuilla Cullodenin nummilla sekä Loch Ness -järvellä. Matkan kohteina ovat myös Sir William Burrellin taidekokoelma, arkkitehtuuriltaan merkittävä Hill House sekä Fort Georgen tykistölinnoitus. Käymme myös Fort Williamissa, Edinburghin linnassa ja Holyroodhousen palatsissa, joka on kuningatar Elisabetin virallinen residenssi Skotlannissa.

Matkan asiantuntijana toimii Helsingin yliopiston historian professori Henrik Meinander, joka on myös Glasgow’n ylipiston alumni. Meinanderin aiheina ovat mm. alueen historia, Skotlannin ja muun Iso-Britannian suhteet, paikallinen nationalismi sekä urheilu. Edinburghissa illallisellemme osallistuu myös entinen Helsingin yliopiston ja nykyinen Edinburghin yliopiston professori Jaakko Hämeen-Anttila.

Ilmoittautumiset ja tiedustelut: alumni@axtours.fi tai puh. +358 40 483 4950.