Decembers medlemsförmån: Arto Mustajokis nya bok

Arto Mustajoki Väärinymmärryksiä

Professor emeritus Arto Mustajoki har nyligen tilldelats Tietokirjalijapalkinto -priset av Finlands facklitterära författare rf. I sin nya bok Väärinymmärryksiä frågar han sig varför vi inte alltid förstår varandra, och hur vi kunde lära oss att tala och lyssna bättre. Missförstånd är oftast små och vardagliga, men ibland får de avsevärda följder. Dålig kommunikation är antagligen ett av världens största problem.

”Tämän kirjan lukeminen antaa työkaluja väärinymmärrysten välttämiseen, ja jättää lukijan ihmettelemään, voimmeko oikeasti koskaan ymmärtää toisiamme.”
– Minna Huotilainen, hjärnforskare vid Helsingfors universitet

“Tämä kirja tulee tarpeeseen jokaiselle.”
– Esa Saarinen,
filosof

Beställ Arto Mustajokis nya bok till medlemsförmånspriset 24,90 € (norm. 34 €), fraktfritt till postadresser inom Finland från Gaudeamus nätbutik. Skriv in kampanjkoden VÄÄRINYMMÄRRYKSIÄ i fältet ”Kampanjakoodi” vid köpet. Erbjudandet gäller fram till den 31.12.2020.

Obs. Erbjudandet kan inte kombineras med Alumnföreningens allmänna medlemsförmån och den allmänna medlemsförmånen kan inte nyttjas under samma köptillfälle som denna alumnförmån.

I egenskap av samarbetspartner med Alumnföreningen erbjuder Helsingfors universitets förlag Gaudeamus 25 % rabatt på böcker i Gaudeamus nätbutik under hela året.