Medlemsförmån i Maj: Boken Keskiajan hirviöt

Alumniyhdistys_verkkosivut_Keskiajan_hirviot

Under medeltiden var monster en essentiell del av världsbilden i Västra-Europa och många kända intellektuella skrev under perioden utförligt om monster. Forskaren i historia Miikka Tamminens nya bok Keskiajan hirviöt (Gaudeamus) presenterar det breda spektrumet av monster, allt från huvudlösa män till amazoner. Samtidigt klargörs monstrens stora roll i den medeltida kulturen.

Beställ boken till medlemspris 23 € (normalpris 32 €) och med gratis frakt från Gaudeamus webb-bokhandel. Använd kampanjkoden HIRVIÖT. Förmånen är i kraft fram till 31.5.

Anvisning för nätbutiken

Då du har boken i kundvagnen skall du skriva in koden HIRVIÖT i fältet Kampanjakoodi och trycka på knappen Lisää kampanjakoodi. Då syns det rabaterade priset.

Obs. Förmånsrabatten kan inte användas samtidigt som man utnyttjar Alumnföreningens medlemmars grundrabatt.

I egenskap av samarbetspartner med Alumnföreningen erbjuder Helsingfors universitets förlag Gaudeamus -25% rabatt åt Alumnföreningens medlemmar  för inköp i nätbutiken under hela året