Nyårskonserten i Wien med alumnsällskap 28.12.2021-1.1.2022

wien

Wien

Kom med och fira det nya året 2021 i Wien i sällskap av alumner. Resans höjdpunkt är den världskända nyårskonserten som ordnades för första gången år 1941 och har direktsändts på teve sedan 1950-talet. Den ses av 50 mijloner människor i 72 änder runtom i världen. Den filharmoniska nyårskonserten i Wien (på tyska Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker) hedrar gamla musiktradtioner och spelas i Den Stora musikföreningssalen i Wiener Musikverein (eller Haus des Wiener Musikvereins, tyska för ”Wiens Musikförenings Hus”). Orkestern framför i huvudsak musik av Strauss, men även musik av andra österrikiska kompositörer.

Dagarna innan konserten bekantar vi oss med Wiens förstaklassiga café- och byggnadskultur, med Wiener Volksoperas Heurigen-kväll, Sacher-tårtor, Lipizzahästar och konstutställningar. Det finns två lediga rum kvar på resan så boka in dig snabbt! (uppdaterad 17.6.2021)

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.