Fuksiseikkailu 2021: Alumnirasti

Fuksiseikkailu

HUOM: Tapahtuman ajankohta on muuttunut! Alun perin ilmoitetusta poiketen Fuksiseikkailu järjestetään 5.10.2021.

“Loistava yhdistelmä hauskuutta ja hyödyllisyyttä!”

Tule mukaan fuksiseikkailuun! Fuksiseikkailu on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan järjestämä poikkitieteellinen sukellus opiskelijaelämään, jossa fuksiryhmät kiertävät Helsingin keskustassa sijaitsevia opiskelijajärjestöjen ja yhteistyökumppanien rasteja. Fuksiseikkailu on Suomen suurin uusien opiskelijoiden tapahtuma, ja myös Alumniyhdistys on perinteiseen tapaan mukana omalla rastillaan. Etsimmekin jälleen rastinpitäjiksi säihkyviä alumneja – tule sinäkin mukaan tapaamaan ja kannustamaan fukseja!

Alumniyhdistyksen rastitehtävä liittyy työnhaun aloittamiseen: fuksiryhmät kokoavat yhdelle jäsenistään uskottavuuden rajoja koettelevan timanttisen LinkedIn-profiilin, ja alumnien tehtävä on sparrata ja auttaa heitä. Vaikka profiileja luodaan hieman kieli poskessa, voivat ryhmät samalla reflektoida omaa osaamistaan ja opetella sen tiivistämistä työnhakuun sopivaan muotoon. Hauskanpidon taustalla on myös tärkeä viesti: alumnit auttavat mielellään opiskelijoita kehittämään omien vahvuuksiensa esilletuomista ja löytämään unelmatyönsä. Jos LinkedIn on sinulle tuttu työkalu ja inspiroidut vauhdikkaista kohtaamisista uusien opiskelijoiden kanssa, tämä on juuri sinua varten!

Fukseja ohjataan 2-3 hengen ryhmissä ja rastinpitäjät saavat tehtävään ohjeistuksen. Opiskelijoilla on mahdollisuus suorittaa tehtävä suomeksi tai englanniksi. Yhdistyksen rasti on auki neljä tuntia klo 16-20, ja voit ilmoittautua rastinpitäjäksi joko kahdeksi tai neljäksi tunniksi. Tapahtuma järjestetään kokonaan ulkotiloissa, joten pukeuduthan lämpimästi!

”Todella hauska tapahtuma ja pääsee tapaamaan eri alojen opiskelijoita!”

Tiistaina 5.10.2021 kello 16-20. Paikka vahvistuu myöhemmin.

Tekoja maailman parhaaksi – lahjoittajat yliopiston tukena

Miten Helsingin yliopistolle voi tehdä lahjoituksen? Miten yliopisto hoitaa ja sijoittaa lahjoitusvarallisuuttaan? Mitä lahjoituksilla saadaan aikaan? Tervetuloa keskustelemaan ja kuulemaan, mitä lahjoitukset merkitsevät Helsingin yliopistolle. Keskustelem..

Soc&Kom-dagen 2021

Alumniyhdistys osallistuu jokavuotiseen Svenska Social- och Kommunalhögskolanin järjestämään Soc&Kom-dageniin. Tarkempi ohjelma julkaistaan syksyn aikana. Torstai 18.11.2021, Svenska Social- och Kommunalhögskolan (Snellmaninkatu 12)...