Läsårets öppningskarneval 2021

Avajasikarnevaalit

Den traditionella öppningskarnevalen vid Helsingfors universitet ordnas igen efter ett års paus. Denna gång ordnas evenemanget helt och hållet uthomhus. Kom och bekanta dig med föreningarnas verksamhet, din studentkår och universitetets aktörer. Alumnföreningen deltar också med en egen info-punkt där man kan bli medlem och delar ut förmåner och studieglädje till de nya studerandena.

Kom med och delta i karnevalen och anmäld dig som frivillig till Alumnföreningens punkt. På plats finns också Alumnföreningens representanter som delar ut material om Alumnföreningen.

Må 6.9.2021 klockan 14-18. Platsen meddelas senare.

Liknande händelser

Storsitsen på Medborgartorget

Storsitsen är här igen! Storsitsen firas nu för fjärde gången och i år arrangeras den precis innan det nya läsåret börjar. Till skillnad från de tidigare åren arrangeras evenemanget i en fantastisk miljö på Medborgartorget alldeles i Helsingfors h..

Gulisäventyret 2021: Alumnkontroll