Alumnit mukana Fuksiseikkailussa 2019

Loistava yhdistelmä hauskuutta ja hyödyllisyyttä, LinkedInistä on hyötyä kaikille!”

Alumnit jalkautuivat jälleen tuoreiden fuksien joukkoon 4 000 osallistujan Fuksiseikkailussa 27.9.2019. Helsingin yliopiston ylioppilaskunta HYY keräsi opiskelijajärjestöt, yliopiston edustajat ja yhteistyökumppanit yhteen toiminnallisille rasteille, joilla fuksit seikkailivat ympäri Helsinkiä. Alumnit tekivät lähimarketin kassoista myynti­ tykkejä ja sijaisopettajista kasvatustieteen tähtiä vauhdikkaalla LinkedIn Superheroes ­rastilla. Opiskelijoita heräteltiin LinkedIn­alustan tärkeään rooliin tulevaisuuden työnhaussa – miten omia hyviä puolia voi tuoda esiin ja löytää sen oman unelmatyön.

”Vaikka varsin leikkimielinen rasti onkin, tutustut­ taa se varmasti opiskelijat hauskalla tavalla Linked­ Iniin”, tiivisti eräs vapaaehtoisista. Kahdella suorituspisteellä fuksiryhmät saivat luoda unelmiensa LinkedIn­profiilin joko ryhmän jäsenelle tai kokonaan kuvitteelliselle hahmolle. Alumnien ohjauksella ryhmät loivat profiilit ja esittelivät ne rohkeasti. Pääsivätpä hahmot myös vastaamaan alumnien tiukkoihin kysymyksiin osaamisestaankin. Rasti oli myös suunnattu kansainvälisille opiskelijoille, joita kävi rastilla usean joukkueen verran.

Illan aikana päästiin esimerkiksi kuulemaan keilasta, joka halusi ryhtyä keilapalloksi. Keilan mottona oli, että hän kaatuu usein, mutta nousee aina ylös. Fuksit siis painottivat profiilissaan yritteliäisyyttä ja peräänantamattomuutta tärkeinä ominaisuuksina. Rastilla olivat mukana vapaaehtoisina alumneina Henri Blom, Johanna Juusela, Irene Jäämaa, Hilkka karvinen, Anneli Kihlström ja Maria Saarikoski. Kiitos vapaaehtoisille, rastilla riitti ääntä, naurua ja oppimista!

”Todella hauska tapahtuma ja pääsee tapaamaan eri alojen opiskelijoita!”