Alumnien kampusretki Viikkiin

1920_Viikki_ilmakuva_kuvaaja_Samuli_Junttila

Kuvaaja: Samuli Junttila

Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja yliopiston Helsinki Alumni -yhteisö toteuttavat yhdessä alumneille suunnattujen kampusretkien sarjan, jonka aikana tutustutaan kunkin Helsingin yliopiston kampuksen toimintaan, tutkijoihin ja opiskelijoihin sekä kiinnostaviin kohteisiin kampuksella. Ensimmäinen kampusretki suuntautuu Viikin kampukselle torstaina 12.5.2022 klo 16-19.30 – tervetuloa mukaan!

Viikin kampuksella toimivat bio- ja ympäristötieteellinen, eläinlääketieteellinen, farmasian sekä maatalous-metsätieteellinen tiedekunta. Kampuksella työskentelee lähes 1900 ihmistä, ja opiskelijoita on yli 6000. Viikin kampus on tarjonnut opetusta ja tutkimusta jo vuodesta 1946, ja nykyään kampuksella toimivat mm. yliopistollinen eläinsairaala, Viikin koetila peltoineen sekä Viikin normaalikoulu.

16.00 Tervetuloa ja kampuksen esittely
Oppimistori 1054, Infokeskus Korona, Viikinkaari 11
Dekaani Jari Yli-Kauhaluoma, Farmasian tiedekunta

16.30 Tutustuminen kampuksen kohteisiin
COVID19-sekvensointilaboratorio
Elintarvikkeiden aistinvaraisen tutkimuksen laboratorio
Farmakologinen Talman Lab -laboratorio (englanniksi)
Viikin tutkimustilan navetta
Yliopistollinen eläinsairaala

18.15 Tarjoilua ja paneelikeskustelu
Millaista on elämä, opiskelu ja tutkimus Viikin kampuksella?
Laboratoriopäällikkö Laura Forsman, Viikki Food Design Factory
Hallituksen pj. Laura Itkonen, Eläinlääketieteen Kandidaattiyhdistys ry
Apulaisprofessori Jarno Vanhatalo, Organismi- ja evoluutiobiologian tutkimusohjelma
Dekaani Jari Yli-Kauhaluoma, Farmasian tiedekunta
Paneelin juontaa Korkeasaaren eläintarhan johtaja Sanna Hellström
Vapaata keskustelua

Jokainen osallistuja valitsee itselleen yhden vierailukohteen kampukselta, ja kuhunkin kohteeseen voidaan ottaa rajallinen määrä osallistujia ilmoittautumisjärjestyksessä. Muut osuudet ovat kaikille yhteisiä, ja koko tapahtumaan mahtuu mukaan yhteensä 100 nopeimmin ilmoittautunutta alumnia. Toimi nopeasti ja ilmoittaudu mukaan alla olevasta linkistä viimeistään 4.5.2022.

Tämä tapahtuma on osa Helsingin yliopiston ja Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen yhteistyötä alumnitoiminnassa.

Helsinki Alumni on Helsingin yliopiston maksuton alumniyhteisö. Yhdessä muodostamme Suomen suurimman asiantuntijayhteisön, jossa pääset verkostoitumaan tieteen äärellä, jakamaan omaa osaamistasi, hyödyntämään monipuolisia alumnipalveluita sekä oppimaan jatkuvasti uutta.

Helsingin yliopiston alumniyhdistys on alumnien itsenäinen ja aktiivinen yhdistys, joka tarjoaa jäsenilleen monipuolista ohjelmaa tiedeluennoista kulttuuritapahtumiin ja matkoista juhliin, rahanarvoisia etuja yhteistyökumppaniemme kautta sekä mahdollisuuden vaikuttaa yliopistoyhteisön kehitykseen.

Torstaina 12.5.2022, klo 16-19.30, Viikin Kampus.

Samanlaisia tapahtumia

Alumnien EU-vaalietkot ja Euroopan tarina

Euroopan parlamentin vaalit järjestetään sunnuntaina 9.6.2024. Vaalien lähestyessä alumneille on tarjolla painavaa asiaa niin EU-vaaleista kuin Euroopan tarinoista tiistaina 21.5.2024 Tiedekulmassa. Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja yliopiston Helsin..