MINNEN FÖR LIVET

Professorerna. Sillfrukosten. Kärleken. Nationen. Kajsa. Omtenten.

ALUMNI AM­BAS­SA­DOR

Tiotals alumner hjälper flera hundra alumner

ALUM­NRESOR

Oförglömliga upplevelser och expeditioner i sällskap av alumner och akademiska experter

AKTUELLT FRÅN UNIVERSITETET

HU placerar sig bland de 100 bästa universiteten i världen

Lokalklubbar

Helsingfors universitets alumnförening är en självständig och aktiv gemenskap för alla de som lämnade universitetet, men som inte universitetet lämnat. Vi arrangerar årligen över 50 evenemang för de som är intresserade av vetenskap, kultur, arbetsliv, resor eller fester. Vi erbjuder prisvärda medlemsförmåner som ger rabatt på motionstjänster, kulturevenemang, luncher, böcker och tidskrifter. Som medlem kan du bibehålla din kontakt med universitetet, påverka och stöda universitetsgemenskapen, främja studenters sysselsättning samt träffa gamla och nya bekantskaper i en akademisk anda. Alla nuvarande eller tidigare studerande och anställda vid Helsingfors universitet kan bli medlemmar i föreningen.

Hyvää kesää

Trevlig sommar

Vi önskar alla medlemmar trevlig sommar. Alumnföreningens kontor är stängt 25.6-1.8.2021. Vi ses igen på höstens evenemang!

Sari Karhulahti

Inbjudningar och evenemang

Här hittar du alla aktuella evenemang och tillställningar. Anmäl dig och läs mera här!

Alumnijuhla

Alumnfesten 2021

Alumföreningens höst når sin höjdpunkt då den efterlängtade Alumnfesten äger rum.Försäkra dig om en plats på festen genom att köpa en biljett i Alumnbutiken.

Kannet_YO_2020

Medlemsförmåner

Vi har valt en samling intressanta och etiska samarbetspartners, varav flera fungerar i tätt samarbete med universitetet. Bekanta dig med medlemsförmånerna eller föreslå en ny medlemsförmån.

KOE4

MIKA SALMINEN ÄR ÅRETS ALUMN 2021

Se inspelningen från festföreläsningen Tänk om vetenskapen inte upptäckt mikro-organismer? torsdagen 22.4.2021.

Alumniyhdistyksen hallitus 2020-1

Styrelsen och delegationen

Styrelsen och delegationen för 2020 önskar alla Alumnföreningens medlemnmar varmt välkomna med i verksamheten.

UTNYTTJA ALUMNI AMBASSADOR-TJÄNSTEN

Nya kontakter, stöd och hjälp i att hitta arbete – erfarna alumner är redo att ge råd åt studenter gratis och bekvämt på nätet!

KOE4

Alumnföreningens blogg

Bloggen AlumniAjatus tar ställning för bildning och ett mångsidigt samhälle. Inläggen vill väcka diskussion om kunskap, vetenskap och livet. Bloggen uppdateras med ett nytt inlägg varannan fredag.

liity_fi

Twitter @Alumniyhdistys