MINNEN FÖR LIVET

Professorerna. Sillfrukosten. Kärleken. Nationen. Kajsa. Omtenten.

ALUMNI AM­BAS­SA­DOR

Tiotals alumner hjälper flera hundra alumner

ALUM­NRESOR

Oförglömliga upplevelser och expeditioner i sällskap av alumner och akademiska experter

AKTUELLT FRÅN UNIVERSITETET

HU placerar sig bland de 100 bästa universiteten i världen

Lokalklubbar

ALUMNFÖRENINGEN FÖLJER MED LÄGET FÖR COVID-19 OCH AGERAR ENLIGT MYNDIGHETERNAS REKOMMENDATIONER. LÄS MERA PÅ PROGRAMSIDAN

Alumnföreningen tillför glädje och nytta genom att erbjuda ett unikt och tvärvetenskapligt program bestående av seminarier, föreläsningar, resor och fester. Du får även rabatt på en årgång av tidningen Yliopisto, konsertbiljetter, tidningar, böcker, kurser och motionstjänster samt en möjlighet att utveckla universitetet och dess framtid. Alumnföreningen främjar sysselsättning av studerande med hjälp av Alumni Ambassador-programmet.

744xmedelhavet3_dsc_9568

Inbjudningar och evenemang

Här hittar du alla aktuella evenemang och tillställningar. Anmäl dig och läs mera här!

KOE4

MIKA SALMINEN ÄR ÅRETS ALUMN 2021

Anmäl dig till föreläsningen Tänk om vetenskapen inte upptäckt mikro-organismer? torsdagen 25.3.3021.

Kuva Ilkka Herlin:stä

Redan de gamla grekerna - Pauliina Remes 24.3.2021

Pauliina Remes inleder vårens tredelade föreläsningsserie med en föreläsning om Platon och konversationens normer. Serien lyfter fram den europeiska identiteten från olika perspektiv.

Alumniyhdistyksen hallitus 2020-1

Styrelsen och delegationen

Styrelsen och delegationen för 2020 önskar alla Alumnföreningens medlemnmar varmt välkomna med i verksamheten.

KOE4

Alumnföreningens blogg

Bloggen AlumniAjatus tar ställning för bildning och ett mångsidigt samhälle. Inläggen vill väcka diskussion om kunskap, vetenskap och livet. Bloggen uppdateras med ett nytt inlägg varannan fredag.

UTNYTTJA ALUMNI AMBASSADOR-TJÄNSTEN

Nya kontakter, stöd och hjälp i att hitta arbete – erfarna alumner är redo att ge råd åt studenter gratis och bekvämt på nätet!

744xmedelhavet3_dsc_9568

medlemsförmåner

Vi har valt en samling intressanta och etiska samarbetspartners, varav flera fungerar i tätt samarbete med universitetet. Bekanta dig med……

aa_opikelijatulemukaan_1280-1024×523-1

Medlemsbrevet 2020

Alumnföreningens medlemsbrev för 2020 är publicerat.

liity_fi

Twitter @Alumniyhdistys