MINNEN FÖR LIVET

Professorerna. Sillfrukosten. Kärleken. Nationen. Kajsa. Omtenten.

ALUMNI AM­BAS­SA­DOR

Tiotals alumner hjälper flera hundra alumner

ALUM­NRESOR

Oförglömliga upplevelser och expeditioner i sällskap av alumner och akademiska experter

AKTUELLT FRÅN UNIVERSITETET

HU placerar sig bland de 100 bästa universiteten i världen

Lokalklubbar

Alumnföreningen vid Helsingfors universitet är en självständig och aktiv gemenskap för alla de som lämnat universitetet, men som universitetet aldrig lämnade. Vi arrangerar årligen över 50 evenemang för de som är intresserade av vetenskap, kultur, arbetsliv, resor eller fester. Vi erbjuder prisvärda medlemsförmåner som ger rabatt på motionstjänster, kulturevenemang, luncher, böcker och tidskrifter. Som medlem kan du bibehålla din kontakt med universitetet, påverka och stöda universitetsgemenskapens utveckling samt träffa gamla och nya bekantskaper i en akademisk anda. Alla tidigare och nuvarande studerande och anställda vid Helsingfors universitet kan bli ordinarie medlemmar i Alumnföreningen, och alla andra kan gå med som understödsmedlem.

Bli medlem eller rekommendera medlemskap till en vän senast den 31.3 och du kan vinna ett pris!

Hyvää kesää

Evenemang

Här ser du alla aktuella evenemang och tillställningar. Anmäl dig och läs mera!

Alumnijuhla

Hannele Cantell är Årets alumn 2024

Alumnföreningen har valt universitetslektorn i geografididaktik, pedagogie doktor, filosofie magister, docent Hannele Cantell till Årets Alumn 2024.

Yliopisto-lehti

Medlemsförmåner

Vi har valt en samling intressanta och etiska samarbetspartners, varav flera fungerar i tätt samarbete med universitetet. Bekanta dig med medlemsförmånerna eller föreslå en ny medlemsförmån.

suursitsit_2000

Därför är jag medlem

Alumnföreningens medlemskap är mångfasetterat. Läs andra medlemmars tankar om varför det lönar sig att vara medlem

AlumniAjatus-neliö

Vem är alumn?

Har du studerat eller jobbat vid Helsingfors universitet? Om svaret på frågan är ja, så är du alumn. Alumn är latin och betyder en tidigare student från en gymnasieskola, universitet eller högskola.

KOE4

MEDLEMSUNDERSÖKNINGENS RESULTAT

91 % av de tillfrågade skulle rekommendera Alumniföreningen till en annan alumn.

UTNYTTJA ALUMN AMBASSADÖR-TJÄNSTEN

Nya kontakter, stöd och hjälp i att hitta arbete – erfarna alumner är redo att ge råd åt studenter gratis och bekvämt på nätet!

Alumniyhdistyksen hallitus 2020-1

Styrelsen och delegationen

Styrelsen och delegationen önskar alla Alumnföreningens medlemnmar varmt välkomna med i verksamheten.

Facebook @Alumniyhdistys

Instagram @Alumniyhdistys