MINNEN FÖR LIVET

Professorerna. Sillfrukosten. Kärleken. Nationen. Kajsa. Omtenten.

ALUMNI AM­BAS­SA­DOR

Tiotals alumner hjälper flera hundra alumner

ALUM­NRESOR

Oförglömliga upplevelser och expeditioner i sällskap av alumner och akademiska experter

AKTUELLT FRÅN UNIVERSITETET

HU placerar sig bland de 100 bästa universiteten i världen

Lokalklubbar

Helsingfors universitets alumnförening är en självständig och aktiv gemenskap för alla de som lämnade universitetet, men som inte universitetet lämnat. Vi arrangerar årligen över 50 evenemang för de som är intresserade av vetenskap, kultur, arbetsliv, resor eller fester. Vi erbjuder prisvärda medlemsförmåner som ger rabatt på motionstjänster, kulturevenemang, luncher, böcker och tidskrifter. Som medlem kan du bibehålla din kontakt med universitetet, påverka och stöda universitetsgemenskapen, främja studenters sysselsättning samt träffa gamla och nya bekantskaper i en akademisk anda. Alla nuvarande eller tidigare studerande och anställda vid Helsingfors universitet kan bli medlemmar i föreningen.

Alumnijuhla

Markku Kanerva är Årets alumn 2022

Alumföreningen har valt Finska fotbollslandslagets huvudtränare, pedagogie magister Markku Kanerva till Årets Alumn 2022.

Hyvää kesää

Evenemang och inbjudningar

Här ser du alla aktuella evenemang och tillställningar. Anmäl dig och läs mera!

Yliopisto-lehti

Medlemsförmåner

Vi har valt en samling intressanta och etiska samarbetspartners, varav flera fungerar i tätt samarbete med universitetet. Bekanta dig med medlemsförmånerna eller föreslå en ny medlemsförmån.

suursitsit_2000

Därför är jag medlem

Alumnföreningens medlemskap är mångfasetterat. Läs andra medlemmars tankar om varför det lönar sig att vara medlem

KOE4

MIKA SALMINEN ÄR ÅRETS ALUMN 2021

Se inspelningen från festföreläsningen Tänk om vetenskapen inte upptäckt mikro-organismer? torsdagen 22.4.2021.

Alumniyhdistyksen hallitus 2020-1

Styrelsen och delegationen

Styrelsen och delegationen för 2020 önskar alla Alumnföreningens medlemnmar varmt välkomna med i verksamheten.

UTNYTTJA ALUMNI AMBASSADOR-TJÄNSTEN

Nya kontakter, stöd och hjälp i att hitta arbete – erfarna alumner är redo att ge råd åt studenter gratis och bekvämt på nätet!

KOE4

Alumnföreningens blogg

Bloggen AlumniAjatus tar ställning för bildning och ett mångsidigt samhälle. Inläggen vill väcka diskussion om kunskap, vetenskap och livet. Bloggen uppdateras med ett nytt inlägg varannan fredag.

liity_fi

Twitter @Alumniyhdistys