MINNEN FÖR LIVET

Professorerna. Sillfrukosten. Kärleken. Nationen. Kajsa. Omtenten.

ALUMNI AM­BAS­SA­DOR

Tiotals alumner hjälper flera hundra alumner

ALUM­NRESOR

Oförglömliga upplevelser och expeditioner i sällskap av alumner och akademiska experter

AKTUELLT FRÅN UNIVERSITETET

HU placerar sig bland de 100 bästa universiteten i världen

AKADEMISK GEMENSKAP

Forskning och akademisk bildning som syns i samhället

Lokalklubbar

VIKTIG INFORMATION

ALUMNFÖRENINGEN HAT TILLS VIDARE BESLUTAT SIG FÖR ATT FLYTTA, ANNULLERA ELLER ANORDNA ELEKTRONISKT SAMTLIGA EVENEMANG FRAM TILL SLUTET AV MAJ. DETTA FÖR ATT FÖRHINDRA SMITTAN AV KORONOAVIRUSET. VI FÖLJER MED LÄGET FÖR COVID-19 OCH AGERAR ENLIGT MYNDIGHETERNAS REKOMMENDATIONER.

LÄS MERA PÅ PROGRAMSIDAN

Alumni_logo_ru_rgb
Medlemmar av Alumnföreningen vid Helsingfors universitet har tillgång till ett unikt och tvärvetenskapligt program bestående av seminarier, föreläsningar, resor och fester. Medlemskapet inkluderar även en årgång av tidningen Yliopisto, rabatt på konsertbiljetter, tidningar, kurser och motionstjänster samt en möjlighet att utveckla universitetet.
744xmedelhavet3_dsc_9568

Inbjudningar och evenemang

Här hittar du alla aktuella evenemang och tillställningar. Anmäl dig och läs mera här!

KOE4

Ilkka Herlin är årets alumn 2020

Alumnföreningen har valt miljövårdaren och Cargotecs styrelseordförande Ilkka Herlin till årets Alumn 2020.

liity_fi

Poikkeuslinjalla - En diskussionsserie

I diskussionsserien Poikkeuslinjalla diskuterar arbetslivsprofessor Pekka Sauri med forskargäster varje onsdag.

Alumniyhdistyksen hallitus 2020-1

Styrelsen och delegationen

Styrelsen och delegationen för 2020 önskar alla Alumnföreningens medlemnmar varmt välkomna med i verksamheten.

KOE4

Tankar värda att dela

Alumnföreningen delar med jämna mellanrum intressanta inspelningar med rubriken: Tankar värda att dela (Jakamisen arvoinen ajatus). Detta möjliggör att medlemmar kan följa med Alumnföreningens och dess samarbetspartners evenemang oberoende av tid och rum.

UTNYTTJA ALUMNI AMBASSADOR-TJÄNSTEN

Nya kontakter, stöd och hjälp i att hitta arbete – erfarna alumner är redo att ge råd åt studenter gratis och bekvämt på nätet!

744xmedelhavet3_dsc_9568

medlemsförmåner

Vi har valt en samling intressanta och etiska samarbetspartners, varav flera fungerar i tätt samarbete med universitetet. Bekanta dig med……

aa_opikelijatulemukaan_1280-1024×523-1

Medlemsbrevet 2020

Alumnföreningens medlemsbrev för 2020 är publicerat.

liity_fi

Twitter @HelUniAlumni