Medlemskommunikation

E-POST

lauren-mancke-aOC7TSLb1o8-unsplash

Föreningen har nya e-postadresser: hu@alumnforeningen.fi, hy@alumniyhdistys.fi, uh@alumniassociation.fi

Föreningen informerar om aktuella frågor och evenemang främst per e-post. Våra meddelanden är koncisa, så att du med ett ögonkast kan se om innehållet är relevant för dig. För att Alumnföreningen skall kunna erbjuda dig rätt slags kommunikation rekommenderar vi att du fyller i dina intresseområden i registret med din personliga länk. Du hittar de olika valen i registret under rubriken Jag är intresserad av (se exemplet nedan). Den personliga länken är skickad till dig per e-post med rubriken Medlemsavgift 2020 samt uppdatering av kontaktuppgifter eller om du är en ny medlem med rubriken Välkommen som medlem i Alumnföreningen. Vi skräddarsyr vår kommunikation enligt dina val.

.

TANKAR VÄRDA ATT DELA

tankar_1920x1080

Alumnföreningen delar med jämna mellanrum intressanta inspelningar med rubriken: Tankar värda att dela (Jakamisen arvoinen ajatus). Detta möjliggör att medlemmar kan följa med Alumnföreningens och dess samarbetspartners evenemang oberoende av tid och rum.

ELEKTRONISKT MEDLEMSKORT

Jäsenkortti_puhelinkuva

Du kan ladda ner det elektroniska medlemskortet då du betalat medlemsavgiften för år 2020 på nätet via den elektroniska registerlänken. Efter betalningen flyttas du automatiskt till en webbsida där du kan ladda ner det elektroniska medlemskortet. Kortet sparas som en ikon på din mobiltelefonskärm. Med kortet kan du behändigt påvisa ditt medlemskap i föreningen och ta del av medlemsförmåner som erbjuds av bl.a. UniCafe, UniSport, Gaudeamus och andra samarbetspartners. Kortet finns alltid med dig och uppdateras automatiskt. Det lönar sig att kolla i medlemskortsapplikationen regelbundet eftersom applikationen inte meddelar om nya uppdateringar automatiskt (push-notiser).

På föreningens webbsida hittar du ytterligare information, svar på vanliga frågor och instruktioner för hur du laddar ner kortet.

mässor, evenemang och media

02 (1)

Alumnföreningen besöker mässor, presenterar sig i olika samarbetspartners kommunikationskanaler, branschtidningar och andra medier samt på universitetets och fakulteternas evenemang och i samarbetsprojekt. Känner du till ett evenemang där vi borde synas?

följ oss på instagram och twitter

instagramtwitter427-jpg

Följ Alumnföreningen på Twitter @Alumniyhdistys och på Instagram @Alumniyhdistys

facebook_2015_logo

Följ, gilla och diskutera på Alumnföreningens egen Facebook-sida tillsammans med 2000 andra alumner.

facebook.com/Alumniyhdistys

linkedin 2

Alumnföreningen har en sluten LinkedIn- grupp för diskussioner om arbete och karriär. I gruppen erbjuder medlemmarna varandra och studerande arbetsplatser, praktikplatser, mentorering och goda råd för arbetssökning. Genom Alumni Ambassador-tjänsten kan du få tips och information om sysselsättning. Till gruppen godkänns alla medlemmar i Alumnföreningen. Över 1000 experter från olika områden är redan registrerade.

linkedin.com/groups/8431519