ALUMN AMBASSADÖR -TJÄNSTEN

Alumn Ambassadörerna är medlemmar i Alumnföreningen som frivilligt hjälper studerande med arbetslivsfrågor, genom att dela med sig av sin erfarenhet och kunskap. Alumn Ambassadörerna kan bl.a. hjälpa till med att granska meritförteckningar, svara på frågor gällande arbetssökning och yrkesspecifika frågor, stöda studerande i att identifiera sitt kunnande eller rekommendera arbets- och praktikplatser. Tjänsten främjar studerandes sysselsättning genom att erbjuda en möjlighet till kommunikation mellan studeranden och erfarna alumner med låg tröskel, på deltagarnas egna villkor och oberoende av tid och plats. Läs mera och anmäl dig nedan!

Alumn, kom med!

Alumn Ambassador-tjänsten erbjuder medlemmarna i Alumnföreningen en möjlighet att, som frivillig...

Studerande, kom med!

Via Alumn Ambassadör-tjänsten kan du kontakta Helsingfors universitets alumner, som vill hjälpa...

Detta kan också intressera dig

Leijona

MEDLEMSFÖRMÅNER

Alumnföreningen har valt en samling intressanta och etiska samarbetspartners, varav flera fungerar i tätt samarbete med universitetet. Bekanta dig med medlemsförmånerna eller föreslå en ny medlemsförmån.

meren_lumo_kuvaaja_juha_nurminen

AKADEMISKT VOLONTÄRARBETE

Medlemmarna i Alumnföreningen har mycket specialkunnande som kan gynna universitetet. Föreningens kontor kopplar ihop de rätta personerna med de olika volontäruppdragen.

kultareunakuva_2000px_mv_fi

ALUMNIKAUPPA.FI

Alumnföreningen har en egen nätbutik. I butiken säljs alumnprodukter som evenemangsbiljetter, alumnpins, overallmärken, vinglas och adresser.