Studerande, kom med!

AA Opiskelija tule mukaan

Via Alumn Ambassadör-tjänsten kan du kontakta Helsingfors universitets alumner, som vill hjälpa studerande att sysselsätta sig. Alumn Ambassadörerna kan bl.a. hjälpa till med att granska meritförteckningar, svara på frågor gällande arbetssökning och yrkesspecifika frågor, stöda studerande i att identifiera sitt kunnande eller rekommendera arbets- och praktikplatser. Tjänsten är gratis för studerande och kräver inte ett medlemskap i Alumnföreningen. Även studerande som utexaminerats under de senaste två åren kan utnyttja tjänsten, men det förutsätter ett AlumnFuks-medlemskap i Alumnföreningen.

Såhär kommer du med i Alumn Ambassador-verksamheten:

1. Bekanta dig noggrannare med tjänsten via länkarna nedan
  2. Anmäl dig med genom att fylla i denna blankett
  3. Vänta på ett godkännande och noggrannare instruktioner från Alumnföreningens kontor.

I samband med att du anmäler dig rekommenderar vi att du också går med i Alumnföreningens LinkedIn-grupp. I gruppen kan alumner och studerande tipsa om arbets- och praktikplatser samt diskutera om arbetsliv och karriär. Gruppen är endast till för Helsingfors universitets alumner, studerande och personal, följaktligen är alla medlemmar en del av universitetsgemenskapen.