Kuka on alumni?

kultareunakuva_2000px_mv_fi

Sana alumni on alun perin monikkomuoto latinan sanasta alumnus, joka tarkoittaa suojattia, kasvattia tai oppilasta. Käytännössä alumnilla tarkoitetaan yleensä tietyssä oppilaitoksessa aiemmin opiskellutta henkilöä, joissain yhteyksissä erityisesti sieltä valmistunutta henkilöä. Me kuitenkin haluamme nähdä alumniuden laajasti ja toivotamme tervetulleiksi Alumniyhdistykseen kaikki, jotka kokevat että Helsingin yliopisto on ollut merkityksellinen etappi heidän matkallaan.

Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen varsinaisiksi jäseniksi voivat liittyä kaikki Helsingin yliopiston entiset ja nykyiset opiskelijat ja työntekijät. Olet siis tervetullut mukaan, vaikka et olisi koskaan valmistunut tai vaikka opintosi olisivat vielä kesken – riittää, että olet saanut tutkinnonsuoritusoikeuden Helsingin yliopistoon. Lisäksi kaikki muutkin halukkaat voivat liittyä kannatusjäseneksi, jos haluat osallistua Alumniyhdistyksen toimintaan esimerkiksi ystävän tai puolison mukana.

Alumnius yhdistää sinut kaikkiin muihin Helsingin yliopistossa opiskelleisiin tai työskennelleisiin yli 200 000 ihmiseen ympäri maailman. Tule mukaan Alumniyhdistyksen ainutlaatuiseen akateemiseen yhteisöön, pidä yllä yhteyttä yliopistoon ja nauti laajasta ohjelmatarjonnasta sekä monipuolisista jäseneduista!

Sinun yhteisösi

kultareunakuva_2000px_mv_fi

Helsingin yliopiston alumniyhdistys on itsenäinen ja aktiivinen yhteisö kaikille niille, jotka lähtivät yliopistolta mutta joista yliopisto ei koskaan lähde. Tarjoamme vuosittain yli 50 tapahtumaa niin tieteestä, kulttuurista, työelämästä, matkoista kuin juhlistakin kiinnostuneille sekä rahanarvoisia etuja liikunnasta kulttuuritapahtumiin ja lounaista lehtiin ja kirjoihin. Jäsenenä voit säilyttää yhteyden yliopistoon, vaikuttaa ja tukea yliopistoyhteisön kehitystä sekä tavata akateemisessa hengessä niin vanhoja kuin uusiakin tuttuja.

Jäsenkyselymme vastaajista 91 % suosittelisi Alumniyhdistystä toiselle alumnille erittäin todennäköisesti tai melko todennäköisesti – tervetuloa mukaan tyytyväiseen joukkoon!

VIIHDY monipuolisissa tapahtumissa
OPI UUTTA ja säilytä yhteys yliopistoon
VAIKUTA ja tue yliopistoyhteisön kehitystä
TAPAA niin vanhoja kuin uusiakin tuttuja
SÄÄSTÄ jäseneduilla ja alumnialennuksilla

Sinun yliopistosi

kultareunakuva_2000px_mv_fi

Alumniyhdistys on tunnustettu Helsingin yliopiston kumppani, rakentavasti kriittinen ystävä ja tärkeä osa yliopistoyhteisöä. Alumniyhdistyksen jäsenenä osallistut yliopiston menestyksen rakentamiseen ja tuet nykyisiä opiskelijoita. Alumniyhdistys tekee aktiivista ja ansiokasta yhteistyötä yliopiston kanssa niin tapahtumien ja viestinnän osalta kuin mm. tukemalla sen varainhankintaa. Opiskelijoita yhdistys tukee jakamalla stipendejä omasta rahastostaan ja tuomalla jäsentensä työelämätuntemusta opiskelijoiden käyttöön.

Alumniyhdistys on myös tuhansien jäsenten asiantuntijayhteisö, joka voi tarjota tukea urallesi. Yhdistys on tulevaisuuden työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka, jossa solmitaan niin uusia kontakteja kuin ystävyyksiäkin. Rekisteröitymällä Alumniyhdistyksen omaan Alumni Ambassador -palveluun voit auttaa opiskelijoita alkuun heidän työurallaan ja saada itsekin apua työelämän kysymyksiin.

Liit­ty­mi­nen on help­poa

_e3f6908_0109-14_photo_hy_linda_tammisto

Alumniyhdistyksen jäseneksi liityt helpoimmin verkossa tällä liittymislomakkeella, mutta halutessasi voit aina olla yhteydessä jäsenyydestä myös toimistoomme (puh. 050 448 4120, sähköposti hy@alumniyhdistys.fi). Tarjolla on useita eri jäsenyysvaihtoehtoja eri elämäntilanteisiin – lue lisää täältä.

Aikasi opiskelijana Helsingin yliopistossa on päättymässä tai jo päättynyt, mutta vuotesi Helsingin yliopiston alumnina ovat alkaneet ja jatkuvat koko loppuelämän. Tervetuloa mukaan ainutlaatuiseen akateemiseen yhteisöömme!

LIITY JÄSENEKSI

LUE LISÄÄ JÄSENYYDESTÄ

MITÄ HYÖTYÄ JÄSENYYDESTÄ ON?