Paikallisklubit

Paikalliset alumniklubit ovat yliopiston aiempien opiskelijoiden perustamia paikallisia ryhmiä. Klubit mahdollistavat alumniuden toteuttamisen paikallisesti, missä tahansa ympäri maailmaa.

Paikkalisklubit olivat osa Alumniyhdistyksen toimintaa vuoteen 2019 saakka. Keväällä 2020 alumniklubit siirtyvät osaksi HelsinkiAlumnin alumnitoimintaa. Klubit mahdollistavat alumniuden toteuttamisen paikallisesti, missä tahansa ympäri maailmaa. Kansainvälistä alumnitoimintaa löytyy mm. Brysselistä, Berliinistä, Pekingistä, Tukholmasta ja Lontoosta.

Mikä on pai­kal­lisklu­bi?

img_8069

Paikalliset alumniklubit ovat yliopiston aiempien opiskelijoiden ulkomaille perustamia paikallisia ryhmiä. Klubit mahdollistavat alumniuden toteuttamisen paikallisesti, missä tahansa ympäri maailmaa.

Mitä paikallisklubit tarjoavat?

•     Helsingin yliopiston läsnäolon yhteisössäsi
  •     Mahdollisuuden verkostoitua muiden Helsingin yliopiston alumnien kanssa
  •     Muita jäsenetuja, jotka neuvotellaan paikallisesti
  •     Innostavia ja osaamista avartavia tapahtumia kaikenikäisille Helsingin yliopiston alumneille ja yliopiston ystäville

Kuka voi olla mukana klubissa?

Kuka tahansa Helsingin yliopiston alumni voi olla mukana paikallisklubissa.

Miten voin perustaa paikallisklubin?

Jos asuinpaikkakunnallasi on paljon alumneja ja yliopiston ystäviä ja faneja, ota yhteyttä HelsinkiAlumniin

Paikallisklubien esimerkkitapahtumia

• Tiede ja käytäntö kohtaavat: tutkijoiden ja alumnien keskustelutilaisuus ajankohtaisesta aiheesta tieteen ja käytännön näkökulmasta
  • Helsingin yliopisto-illat: klubin järjestämiä rentoja kulttuuritapahtumia
  • Verkostoitumislounaat

Pai­kal­lisklu­bit – Kan­sain­vä­li­siä alum­ni­ver­kos­to­ja

img_8069

Helsingin yliopiston alumneja on kaikissa maailman kolkissa, mutta löytävätkö nämä alumnit toisensa? Paikallisklubit muodostavat helminauhan, joka sitoo eri maiden ja kaupunkien alumnit toisiinsa ja Helsingin yliopistoon. Kansainvälistyminen on yksi yliopiston meneillään olevan strategiakauden painopisteitä, ja siihen paikallisklubit tarjoavat aivan erilaisia mahdollisuuksia kuin Helsingistä käsin on mahdollista.

Klubien paikalliset jäsenet ovat parhaita lähettiläitä levittämään tietoa Helsingin yliopistosta paikallisissa verkostoissa – niin opiskelijoille, yrityksille kuin muiden yliopistojen tutkijoillekin. Paikallisklubeihin kuuluu yhteensä yli 400 jäsentä, ja määrä kasvaa koko ajan. Klubit järjestävät toimintansa itsenäisesti.

Klubit mahdollistavat alumniuden toteuttamisen paikallisesti, missä tahansa ympäri maailmaa. Kansainvälistä alumnitoimintaa löytyy mm. Brysselistä, Berliinistä, Pekingistä, Tukholmasta ja Lontoosta. Paikallisklubeilla on yliopistolle suuri merkitys, mistä kertoo myös se, että pyyntö uusien klubien perustamiseen tuli yliopiston johdolta. Klubit on silti tarkoitettu erityisesti alumnien omaan verkostoitumiseen. Niissä alumnit voivat solmia uusia ystävyyksiä tai, elvyttää vanhoja, pitää yllä suomen kielen taitoa tai luoda uusia liiketoimintamahdollisuuksia.