Jäsenviestintä

SÄHKÖPOSTIVIESTIT

lauren-mancke-aOC7TSLb1o8-unsplash

Alumniyhdistys tiedottaa ajankohtaisista asioista ensisijaisesti sähköpostitse. Sähköpostiviestimme ovat tiiviitä ja ne on suunniteltu niin, että jo otsikosta näet, onko viesti sinua kiinnostava vai ei.

Viestit tapahtumista ja toiminnasta lähetetään yleensä jäsenten itse valitsemien kiinnostuksen kohteiden perusteella: esimerkiksi jäseneduista viestimme vain niille, jotka ovat merkinneet ”Alumnituotteet ja -alennukset” kiinnostuksen kohteisiinsa ja tulevista matkoista vain niille, jotka ovat valinneet vaihtoehdon ”Alumnimatkat”. Jotta saat kaikki sinua kiinnostavat viestit ja toisaalta vältyt sellaisilta posteilta, joista et ole kiinnostunut, sinun kannattaa pitää jäsentiedoissasi olevat kiinnostuksen kohteet ajan tasalla.

Kiinnostuksen kohteita ovat:

• Tiedeaiheiset tapahtumat kuten luennot ja seminaarit
  • Kulttuuritapahtumat kuten Kirjallisuuspiiri ja Kulttuuritreffit
  • Yliopistoon liittyvät tapahtumat kuten lukuvuoden avajaiset ja kampusretket
  • Juhlat, vapaa-ajan tapahtumat ja verkostoituminen
  • Työhön ja uraan liittyvät tapahtumat ja koulutus
  • Yhteiskunnalliset tapahtumat ja toiminta
  • Koko perheen tapahtumat
  • Alumnimatkat
  • Alumnituotteet ja -alennukset
  • Yhdistyksen jakamat blogikirjoitukset, videot ja podcastit
  • Akateeminen vapaaehtoistyö yhdistyksen parissa

Lisäksi voit ilmoittaa olevasi kiinnostunut seuraavista asioista:

• Toimimaan mentorina
  • Mentoroimaan opinnäytetyötään tekevää opiskelijaa kirjoitusprosessissa
  • Vastaamaan työelämää koskeviin opiskelijoiden haastattelukysymyksiin
  • Kertomaan omasta työstä/toimialasta oppialan työelämäkurssilla tai osallistumaan paneelikeskusteluun
  • Kertomaan omista opiskelukokemuksista eri tilaisuuksissa
  • Isännöimään/emännöimään opiskelijoiden tai alumnien vierailua työpaikalla
  • Harjoittelijan tai graduntekijän palkkaamisesta
  • Osallistumaan oppialan alumnitoiminnan kehittämiseen
  • Toimimaan asiantuntijana yliopiston tai alumnitoiminnan hyväksi
  • Osallistumaan esim. neuvonantajana yliopiston projekteihin, jotka liittyvät tutkimuslöydösten kaupallistamiseen

Kuinka muutat kiinnostuksen kohteitasi

Voit muokata kiinnostuksen kohteitasi helposti tilaamalla henkilökohtaisen jäsentietojen päivityslinkin osoitteessa www.alumniyhdistys.fi/paivitayhteystietosi. Jos päivitys linkin kautta ei onnistu, voit ilmoittaa kiinnostuksen kohteesi myös ottamalla yhteyttä toimistoon.

Päivityslinkin saatuasi mene sen kautta välilehdelle Kiinnostukset ja tee tarvittavat muutokset kohtaan Jäsenenä minua kiinnostaa. Tämän jälkeen siirry Vahvistus-välilehdelle ja paina Tallenna/Jatka -nappia. Jos jätät kiinnostuksen kohteesi kokonaan tyhjiksi, saat meiltä vain muutaman yleisluontoisen viestin vuodessa.

sähköinen jäsenkortti

lauren-mancke-aOC7TSLb1o8-unsplash

Sähköisen jäsenkortin voi ladata, kun jäsenmaksu on suoritettu verkossa henkilökohtaista rekisterilinkkiä käyttäen. Sähköinen jäsenkortti tallentuu kuvakkeena puhelimen näytölle. Uudet jäsenet saavat liittymisvahvistuksessa linkin jäsenkortin lataamiseen. Vanhoja jäseniä pyydämme olemaan yhteydessä toimistoon, kun tarvitsevat latauslinkin.

Sähköisellä jäsenkortilla voit kätevästi osoittaa jäsenyytesi ja hyödyntää jäsenetuja mm. UniCafessa, UniSportissa, Gaudeamuksessa ja muiden yhteistyötahojen kanssa asioidessasi – kortti on aina mukana puhelimessa ja sen sisältö päivittyy jatkuvasti.

Jäsenkorttia kannattaa selata ajoittain, koska applikaatiossa ei ole push-toimintoa, joka ilmoittaa uusista päivityksistä.

Yhdistyksen verkkosivuilta löydät lisätietoa kortista, ohjeet sen lataamiseen sekä vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

JAKAMISEN ARVOINEN AJATUS

jakamisen_arvoinen_ajatus_1920x1080

Yhdistys jakaa säännöllisesti kiinnostavia tallenteita ajankohtaisista keskusteluista otsikolla: Jakamisen arvoiden ajatus. Näin jäsenet voivat seurata ajasta ja paikasta riippumatta Alumniyhdistyksen ja yhteistyökumppaneiden tilaisuuksia.

MESSUT, TAPAHTUMAT JA MUU MEDIA

jakamisen_arvoinen_ajatus_1920x1080

Alumniyhdistys esittäytyy eri alojen messuilla, jäsenetuyhteistyökumppaneidensa viestinnässä, ammattilehdissä ja muussa mediassa sekä yliopiston ja tiedekuntien tapahtumissa ja yhteistyöprojekteissa.

Tiedätkö sinä tapahtumasta, jossa yhdistyksemme kannattaisi näkyä? Ota yhteyttä toimistoon hy@alumniyhdistys.fi.

sosiaalisen median kanavat

jakamisen_arvoinen_ajatus_1920x1080

Ole aktiivinen Alumniyhdistyksen somekanavissa — jaa kiinnostavaa sisältöä myös muiden luettavaksi, kommentoi ja keskustele.

Facebookissa tykkää sivustamme Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja merkitse julkaisuusi @Alumniyhdistys ja #fiksuaporukkaa tai kirjoita seinällemme, niin jaamme julkaisusi myös muille.

Twitterissä seuraa meitä @Alumniyhdistys ja merkitse julkaisuusi @Alumniyhdistys ja #fiksuaporukkaa, niin jaamme julkaisusi myös muille.

Suljetussa LinkedIn-ryhmässä keskustellaan työstä ja urasta. Jäsenet tarjoavat toisilleen ja opiskelijoille työ- ja harjoittelupaikkoja sekä mentorointia. Alumni Ambassador -palvelun kautta tarjotaan neuvontaa ja vinkkejä työnhakuun. Ryhmään hyväksytään kaikki Alumniyhdistyksen jäsenet. Liity LinkedIn-ryhmään ja jaa kiinnostavaa sisältöä liittyen työelämään tai opiskeluun ryhmän sisällä.

Instagramissa seuraa meitä @Alumniyhdistys, merkitse julkaisuusi @Alumniyhdistys ja #fiksuaporukkaa, niin jaamme julkaisusi.