Akateeminen vapaaehtoistyö

Alumniyhdistyksen jäsenillä on paljon yliopistoyhteisölle hyödyllistä erityisosaamista. Jos haluat antaa aikaasi ja osaamistasi yhteisen hyvän käyttöön, tule tekemään akateemista vapaaehtoistyötä! Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi allaolevien lomakkeiden avulla ja kerro, millaista työtä olisit valmis tekemään vapaaehtoisena nykyisten ja aiempien opiskelijoiden hyväksi ja yhdistyksen strategisten tavoitteiden toteuttamiseksi.
Tarjolla olevat tehtävät vaihtelevat tilanteen mukaan, mutta mahdollisuuksien kirjo on laaja: viime vuosina yhdistyksen jäsenet ovat tehneet yliopistolla sekä yhdistyksen toimistolla ja tapahtumissa mm. strategista suunnittelua, yritysyhteistyötä, mentorointia, viestintää ja luennointia sekä kirjaamista, oikolukua ja rekisteripäivitystä. Joihinkin tehtäviin sitoudutaan kalenterivuodeksi ja joihinkin yhden tapahtuman ajaksi, ja niitä voidaan toteuttaa niin yksin kuin tiimityöskentelynä. Jokaisesta tehtävästä on olemassa kirjallinen kuvaus, ja pyynnöstä niistä saa myös työtodistuksen. Jos haluat osallistua akateemiseen vapaaehtoistyöhön, olet tervetullut mukaan!

Jäsenhankinta

Uudet jäsenet ovat tärkeitä yhdistykselle kuin yhdistykselle, ja nykyinen jäsen on mitä parhain toiminnan ja jäsenyyden hyötyjen esittelijä. Alumniyhdistys esittelee itseään mm. messuilla ja tapahtumissa, joissa viihdymme usein laajallakin porukalla tehden jotain hauskaa ja hyödyllistä. Ilmoita halukkuudestasi, niin kutsumme sinut mukaan seuraavaan tapahtumaan vahvistamaan vanhoja ja uusia verkostoja!

Et tarvitse erityisiä ennakkotietoja auttaessasi jäsenhankinnassa – me esittelemme aina tarkasti kampanjan ja autamme sinua jäsenyyden hyötyjen sanoittamisessa. Katso tästä joidenkin jäsenten perustelut sille, miksi juuri he ovat aktiivisia jäseniä.

Muistathan myös, että sähköisessä jäsenkortissa on helppo rekrytointitoiminto Kutsu ystäväsi jäseneksi, jonka kautta voit tarjota jäsenyyttä ystävälle tai tutulle, kun tiedät hänen puhelinnumeronsa. Helppoa ja tehokasta!

Opiskelijoiden työllistyminen ja työelämätaidot

Alumniyhdistys tukee opiskelijoiden ja vastavalmistuneiden työllistymistä ja työelämätaitojen kehittymistä mm. erilaisten työelämään ja uraan liittyvien tapahtumien kautta, joiden järjestämisessä tehdään yhteistyötä yliopiston ja opiskelijajärjestöjen kanssa.

Yhdistys myös tarjoaa alumneille mahdollisuuden erilaisten hankkeiden kautta auttaa omalla asiantuntemuksellaan yliopisto-opintojen työelämärelevanssin kehittämisessä ja opiskelijoiden työllistymisen tukemisessa. Keskeinen osa tätä on Alumni Ambassador -palvelu, minkä lisäksi Alumniyhdistyksen omassa LinkedIn-ryhmässä jaetaan työpaikka- ja työnhakuvinkkejä.

Tapahtumat

Alumniyhdistyksen tapahtumissa tarvitaan mm. ilmoittautuneiden kirjaajia sekä tapahtumasta riippuen myös juontajia, puhujia. järjestelijöitä ja plaseeraajia. Hallituksen ohjelmatyöryhmä ottaa mielellään vastaan myös vahvistusta tapahtumien suunnittelutyöhön.

Viestintä

Yhdistys kehittää jatkuvasti viestintäänsä erityisesti niiden jäsenten avulla, jotka tekevät tai ovat tehneet viestintää työkseen. Etsimme niin sosiaalisen median osaajia (Facebook ja LinkedIn), videoviestinnästä kiinnostuneita kuin jäsenlehden oikolukijoita. Alumniyhdistyksen hallituksen viestintätyöryhmä toivoo myös viestinnästä kiinnostuneita jäseniä mukaan työpajoihinsa. Onko sinulla halua kehittää yhdistyksen viestintää?

Toimistotyö

Alumniyhdistyksen toimistolla on ajoittain tarjolla erilaisia vapaaehtoistehtäviä: rekisteritietojen päivittämistä, kuorien täyttämistä ja postittamista sekä tekstien kääntämistä ja oikolukemista. Jos olet käytännönläheinen ihminen tai jos teillä on porukka joka voisi tulla tekemään hommia tunniksi tai pariksi, olette tervetulleita auttamaan!

Lisätietoja

Alumniyhdistyksen toimisto koordinoi vapaaehtoistoimintaa ja tukee ja auttaa kaikkia vapaaehtoisia. Lisätietoa saat toimistolta numerosta 050 448 4120 (ma-pe klo 10-12) tai sähköpostitse osoitteesta hy@alumniyhdistys.fi.