Opiskelijoiden työllistyminen ja työelämätaidot

Yliopiston rehtori Jukka Kola: Alumniemme vapaaehtoistyö opiskelijoiden kanssa on todella arvokasta ja pitkävaikutteista nuorisomme tulevaisuuden rakentamistyötä.

Olemme sopineet aktiivisten tiedekuntien, strategisten toimialojen ja yliopiston johdon kanssa niistä toiminta-alueista, joihin alumnien akateeminen vapaaehtoistyö jatkossa keskittyy. Yhdistys asettaa opiskelijan keskiöön tukemalla hänen työllistymistään ja työelämätaitojen kehittymistä. Hankkeissa sadat alumnit jakavat omaa erityisosaamistaan. Keskeisiä yhteistyökumppaneita ovat yliopiston urapalvelut, ylioppilaskunta ja ainejärjestöjen alumni- ja työelämävastaavat. Mentorointi lisääntyy, ja useat tapahtumat – kuten alumnirasti Fuksiseikkailussa, Urafestarit ja After Work -tapahtumat – mahdollistavat kohtaamisia. Lisäksi toteutamme Job Shadowing -ohjelman, osallistumme Urasafareille sekä toistamme Huipulla ja Yhteiskunnassa -kurssin tohtorikoulutettaville. Välitämme aktiivisesti työtä mm. Alumniyhdistyksen oman LinkedIn ryhmän kautta. Ehtisitkö sinä osallistua?