2015 Marja Manninen

Marja Manninen

YLE:n kirjeenvaihtaja,VTM Marja Manninen Vuoden Alumni 2015

Alumnijuhlassa Ravintola Pörssissä pitämässään puheessa Marja Manninen totesi, että koulutusjärjestelmämme Suomessa on onnistunut. Koulutamme kriittiseen ajatteluun, mikä on kuin suojakilpi informaatiosodassa. Tämä johtaa velvollisuuteen kertoa totuus riippumatta siitä, miellyttääkö se kuulijoita.

Hänen puheensa oli vastaus Vuoden Alumnin kysymykseen: Mistä suomalainen kirjeenvaihtaja saa näissä olosuhteissa ne henkiset voimavarat, joiden varassa hän pystyy etsimään ja välittämään kotimaahansa oikeaksi katsomansa tiedot?

Suomalainen kirjeenvaihtaja löytää tarvittavat voimavarat meidän demokraattisesta ja moniarvoisesta yhteiskunnastamme ja sen täysin ylivoimaisesta koulutusjärjestelmästä. Meidät koulutetaan itsenäiseen ajatteluun – ymmärtämään, että maailmassa ei ole vain yhtä ainoaa totuutta ja että kaikkeen tietoon on suhtauduttava kriittisesti. Juuri tästä syystä me emme ole helposti manipuloitavissa. Yleisö tietää tämän ja voi myös luottaa siihen.

LUE LISÄÄ VUODEN 2015 ALUMNISTA PUUTTUU