NYÅR I WIEN 28.12.2020-1.1.2021

wien

Wien

Kom med och fira in det nya året 2021 i Wien i sällkap av alumner. Resans höjdpunkt är den världskända nyårskonserten på nyårsafton varefter programmet fortsätter med bal i Hofburgs sagoslott. Dagarna innan konserten bekantar vi oss med Wiens förstaklassiga café- och byggnadskulturen, för att inte tala om Wiener Volksopera, en Heurigen-kväll, Sacher-tårtor och Lipizzahästar.

Den filharmoniska nyårskonserten i Wien (på tyska Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker) är en klassisk konsert som anordnas varje nyårsafton och nyårsdag i Den Stora musikföreningssalen i Wiener Musikverein (eller Haus des Wiener Musikvereins, tyska för ”Wiens Musikförenings Hus”) i Wien, Österrike. Orkestern framför i huvudsak av Straussdynastin, men även musik av andra österrikiska kompositörer. Nyårkonserten har arrangerats sedan 1941 och varit tv-sänd sedan 1950-talet. Tv-sändningen följs av 50 miljoner människor i 72 olika länder runtom i världen, Finland inkluderat.

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer. Den här resan är ännu giltig. Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.