Saana Söderlund är alumn

saana_soderlund_sv_1920x1123

Jag blev medlem förra våren, då min gradu i småbarnspedagogik fortfarande var lite på hälft. Jag utexaminerades på sommaren och under den tidiga hösten vågade jag mig på att delta i Alumnföreningens evenemang.

Jag var med som volontär på alumnkontrollen vid gulnäbbsäventyret, där nya studerande skulle hitta på en LinkedIn-profil med superkrafter. Jag deltog också på Alumnföreningens föreläsning

Från Uni till karriären, som presenterade arbetsfältet, karriärvägar och tips för arbetslivet. Dessutom deltog jag i efterfesten Det här lärde du dig inte i skolan. Via Alumni Ambassador-tjänsten har jag fått tips till min arbetssökning.

För tillfället vikarierar jag inom småbarnsfostran och skriver om evenemang och människor för tidningen Karjala. Min målsättning är ändå att inom snar framtid arbeta med något som bättre motsvarar min magisterutbildning. Inom Alumnföreningen vill jag nätverka och få tips om hur andra har gjort i liknande situationer.

Saana Söderlund
pedagogiska fakulteten