Johtaminen kompleksisessa maailmassa-boken 27 € (37 €)

Kuva: Gaudeamus

Oförutsägbarhet, stora helheter och lömska problem är utmaningar för dagens ledare. Vi lever i en komplex värld där saker och fenomen flätas samman och påverkar varandra på flera invecklade sätt. Man kan inte alltid demolera en process i små bitar, då sambandet mellan orsak och följd inte blir kontinuerligt. Detta avgrundslika avstånd mellan planering och verklighet kan man minska genom att ta till komplext tänkande. På vilket sätt hjälper komplext tänkande vid planeringen av sote-reformen? Hur inverkar personalledarskap på att verkställa stora helhetsförnyelser? Hur kopplar vi evetenskapligt bevisad information till beslutsfattande?

Boken Johtaminen kompleksisessa maailamassa är redigerad av Pirkko Vartiainen och Harri Raisio. Verket gör en djupdykning in i den teoretiska delen av komplext tänkande och presenterar för första gången exempel på hur vi kan applicera komplexivt tänkande i praktiken baserat på finländsk empirisk forskning

Beställ boken fraktfritt i Gaudeamus nätbutik till alumnförmånspriset 27 € (ord. 37 €) genom att uppge rabattkoden KOMPLEKSINEN. Erbjudandet gäller till den 19.4.

Obs. Erbjudandet kan inte kombineras med Alumnföreningens allmänna medlemsförmån och den allmänna medlemsförmånen kan inte nyttjas under samma köptillfälle som denna alumnförmån.

I egenskap av samarbetspartner med Alumnföreningen erbjuder Helsingfors universitets förlag Gaudeamus
25 % rabatt på böcker i Gaudeamus nätbutik under hela året.