Mahdottoman suuri puu-boken 20 € (27€)

Kuva: Gaudeamus

När drottningen beodrar Kekomielis medlemmar på forsknigsexpedition åker även Riikkinen, boets minsting, med på äventyret. Tillsammans med metmasken Oukka får de se fantastiska saker under resans gång. Boken Mahdottoman suu puu låter familjens minsta bekata sig med oändlighetens svindlande fenomen.

Mahdottoman suuri puu, skriven av Finlandia Junior-nominerade Jukka Laajarinne och illustrerad av Mari Luoma, binder samman det matematiska och filofiska tänkandet med en ändlös och inspirerande äventyrsberättelse. Boken riktar sig till 6-9-åringar, men det finns innehåll att förundra och fundera över för alla åldar.

Den kreativa boken som inspirerar till självständigt tänkande är första delen i en barnboksserie som Gaudeamus tagit fram i samarbete med Tiedekasvatuskeskus vid Helsingfors universitet.

Beställ boken fraktfritt i Gaudeamus nätbutik till alumnförmånspriset 20 € (ord. 27 €) genom att uppge rabattkoden RIIKKINEN. Erbjudandet gäller till den 30.4.

Obs. Erbjudandet kan inte kombineras med Alumnföreningens allmänna medlemsförmån och den allmänna medlemsförmånen kan inte nyttjas under samma köptillfälle som denna alumnförmån.

I egenskap av samarbetspartner med Alumnföreningen erbjuder Helsingfors universitets förlag Gaudeamus 20 % rabatt på böcker i Gaudeamus nätbutik under hela året.