(PODCAST) Vetenskapsklubben

Kuva: Matias Jurvanen

INSTÄLLT (17.3.2020) Talarna spelar in diskussionen i podcast-format som delas digitalt till Alumnföreningens medlemmar.

Temat för Vetenskapsklubben i april är vilka ämnen som är knepiga för dess forskare. När är vetenskaplga resultat rent ut sagt eländigt? Diskussionen grundar sig på en nyutgiven bok av Suomen tiedetoimittajan liitto. Bokens redaktörer och författare deltar i diskussionen. arrangör är Suomen tiedetoimittajain liitto.

Vetenskapsklubben anordnas en gång i månaden på Restaurant Manala och bjuder på intressant vetenskapligt program under bästa after work-tid. För programmet under våren 2020 ansvarar Tieteellisten seuran valtuuskunta (TSV), Suomen tiedetoimittajain liitto och IHME Helsinki i samarbete med Alumnföreningen vid Helsingfors universitet.

Ons 29.4.2020 kl 17, Manala, Dagmarsgatan 17.

Liknande händelser

Vetenskapsklubben: mars

Vetenskapsklubbarna arrangeras av Vetenskapliga samfundens delegation (VSD). Vetenskapsklubbarna fortsätter under våren 2023. Programinnehållet står VSD:s medlemsföreningar för och Alumnföreningen deltar i samarbetet. Klubbarna arrangeras denna säsong ..

Vetenskapsklubben: April