Alumn Afterwork: Podcasts

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller separata bord för alumnerna med lite tillhörande snacks. Först berättar kvällens gäst om något för universitetsgemenskapen aktuellt tema eller projekt. Därefter är det mingel och diskussion om kvällens tema eller något annat intressant med gamla och nya alumnbekantskaper.

Ämnet för vårens första Afterwork är poddar. Professor emeritus Arto Mustajoki, som har den egena podcasten Kommunikaation kompastuskiviä, kommer och presentera ämnet för oss. Cirka 20 % av finländarna lyssnar på poddar varje månad, men vad är det egentligen och hur görs de? Platsen för evenemanget meddelas senare.

Torsdag 9.3.2023 kl. 17-19, platsen meddelas senare.

Liknande händelser

Kuva: Teatterimuseo

Alumn & barn: Ett teateräventyr

I mars åker alumnerna till Teatermuseet tillsammans med barn och barnbarn. Teatermuseet på Kabelfabriken är särskilt känt för sina workshops om olika aspekter inom scenkonsten, som betonar besökarnas egna aktiviteter och insikter. Vi lär oss känna mus..