Under Alumnföreningen vid Helsingfors universitet rf:s ordinarie årsmöte behandlas bl.a. bokslutet och verksamhetsberättelsen för året 2024 samt godkännandet av budgeten, verksamhetsplanen och medlemsavgifter för år 2026. Därtill väljs nya medlemmar till föreningens delegation och styrelse och godkänns en liten, teknisk ändring av föreningens stadgar. Traktering efter mötet.
Mötets föredragningslista, verksamhetsberättelsen 2024, verksamhetsplanen 2026 samt styrelsens förslag till medlemsavgifter och stadgeändring finns till påseende på denna sida via länkerna nedan. De finns också till påseende på kontoret (Universitetsgatan 3, 3. vån.) i allmänhet vardagar klockan 10.30–16.30 tillsammans med bokslutet 2024 och budgeten 2026. Om du vill bekanta dig med materialet på kontoret ber vi dig vara i kontakt med oss på förhand.
Om du inte kan komma till mötet du kan också uttrycka din åsikt om de ärenden som behandlas på mötet via epost till: hu@alumnforeningen.fi. Officiella förslag kan dock endast göras på själva mötet och det finns inte en möjlighet att delta på mötet på distans. Alla ordinarie medlemmar i föreningen har rösträtt på mötet, dessutom har understödsmedlemmar närvaro- och talrätt. Välkommen med och påverka!
Onsdag 19.11.2025 klockan 17-19, Porthania PIV / Suomen Laki (Universitetsgatan 3).
