(FLYTTAS) ALUMNGOLF VII

Pieni_Golf_ei_pvm

ANNULERAT (13.3.2020). Flyttas till hösten 2020.

Den i ordning sjunde Alumngolf spelas onsdagen den 27.5.2020 kl 9. I AlumnGolf deltar både alumner och universitetets personal. I partävlingen behöver inte den andra deltagaren vara medlem i Alumnföreningen.

Enligt traditionen är huvudtävlingen en individuell poäng-bogey med fullt handicap där man att spelar om AlumnGolf vandringspriset.  Dessutom spelas en best ball-tävling med lag på två personer och specialtävlingar. Tävlingsparen bildar man själv genom att komma överens med en annan spelare och meddela caddiemastern. Det är möjligt att delta i vandringspris-tävlingen utan att delta i partävlingen.

En ny deltävling är tävlingen om Nisses pokal. Alumnen i juridik Nils-Henrik Wasenius donerade pokalen enligt följande regler:  Om Nisses pokal kan spelare som är över 70-år gamla eller fyller sjuttio år 2020 tävla. Vinnaren avgörs på basen av poäng från huvudtävlingen.  Nisses pokal är ett vandringspris och spelformen för det följande året väljs av vinnaren. Huvudtävlingens tre bästa och de andra spelformernas vinnare samt det bästa scratch-resultatet belönas.  Pris som blir över lottas ut bland de närvarande tävlarna.

Anmäl dig och säkra dig om en spelplats genom att köpa en spelplats i Alumnbutiken à 80 euro (betalningen Ilmottaudu mukaan ja varmista osallistumisesi ostamalla pelipaikka Alumnikaupasta hintaan 80 euroa ( betalningen återbördas inte, men man kan ge vidare sin spelplats åt en annan alumn eller vän). Priset inkluderar tävlingarna, frukost på klubben från och med kl 8:00 och en gemensam lunch efter tävlingen. Tävlingen spelas som masstart och maximiantalet tävlare är 72. Tävlingens uppskattade starttid är ca kl 9.

Ons 27.5.2020 kl 9