Diskussion i Tankehörnan: Polarisaatio? Dialogi!

haloo-suomi-digibanneri

Keskustelut lehahtavat helposti riidaksi ja jopa erimielisten maalittamiseksi sosiaalisessa mediassa. Moni meistä pelkää osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Koronapandemia on sulkenut meidät koteihimme ja vähentänyt aitoa sosiaalista kanssakäymistä merkittävästi. Miten voisimme jälleen ymmärtää toisiamme paremmin?

Polarisaatio? Dialogi! -keskustelussa asiantuntijat pohtivat, miten ja miksi vuorovaikutus rakoilee yhteiskunnassa, erilaisissa ryhmissä sekä yksilöiden tasolla, ja miten sosiaalinen media vaikuttaa keskusteluiden kärjistymiseen. Keskustelemassa ovat Antti Gronow, Anniina Leiviskä ja Teemu Pauha, etähaastattelussa Katri Saarikivi. Keskustelun juontaa Ville Blåfield.

Tiedekulman kevään Haloo, Suomi! -keskustelusarjassa äänessä ovat muun muassa demokratian, talouden, politiikan ja identiteettien tutkimuksen asiantuntijat, jotka käsittelevät nykyistä keskusteluilmapiiriä ja poliittisia kysymyksiä ajankohtaisten aiheiden kautta. Tutustu tarkemmin ohjelmaan ja seuraa keskustelua striimin välityksellä Tiedekulman sivuilta alla olevan linkin kautta.

Torsdag 10.2.2022 klockan 17, du kan delta i evenemanget endast via direktsändning.

Liknande händelser

Under ytan: Finska antiksamlingar

Helsingfors universitets alumnförening och Christine och Göran Schildts Stiftelse ordnar gemensamt evenemangsserien Under ytan, som omfattar två föreläsningar våren 2023. Evenemangsserien kulminerar i en dagsutflykt till Villa Skeppet i Ekenäs, som är ..

Under ytan: Alvar Aaltos arkitektur