Tietokirjaklubi: Liv, hälsa och sjukdom

Tietokirjaklubi

Kuva: Elliot Reyna

Ämnet diskuteras av docent och historiker Jaakko Tahkokallio och docent och läkare Kirmo Wartiovaara. Tahkokallios nyutkomna bok Pimeä aika – Kymmenen myyttiä keskiajasta belyser medeltida uppfattningar om livet. Wartiovaaras nya bok Miksi minä? Syöpäsolun tarina behandlar cancer samt dess diagnostik och vård. Moderator är professor Pirjo Hiidenmaa.

Fackboksklubben fokuserar på det mångsidiga utbudet av olika fackböcker och -författare. Hela 80 % av den litterära marknaden består av fackböcker. Helsingfors universitet är den största producenten av facklitteratur i Finland.

Evenmanget sänds även som direktsändning. Länken till direktsändningen hittar du här: https://video.helsinki.fi/unitube/live-stream.html?room=l5

Må 23.11.2020 kl 17, Minerva-torget, Brobergsterassen 5 A

Liknande händelser

Facklitteraturklubben: Atte Korhola