KULTURTRÄFF: HAMLET

Hamlet uusikuva rajattu

Finlands Nationalteater firar 150-årsjubileum 2022 och jubileumsåret öppnas med en ny tolkning av William Shakespears Hamlet. Regissör Samuli Reunanens och författare-dramaturg Aina Bergroths version undersöker trauma som överförs från generation till generation. Hamlet spelas av pop-prinsen Olavi Uusivirta och som motpol till honom uppträder Fanni Noroila som Ofelia med sin kännspaka starka konstnärsröst.

Alumnföreningen har reserverat 100 platser till föreställningen. Alumnbiljetternas pris är 36 € (rek. 49 €). Biljetterna skall lösas ut senast den 19.4.2022 från Kansallisteatteris biljettförsäljning (Läntinen teatterikuja 1, öppet må-lö kl. 9-19, stängt 14-18.4.). Reservationsnumret är 1169499. Anmäl dig till evenemanget med blanketten nedan och lös sedan själv ut biljetterna från Kansallisteatteri.

Lördag 14.5.2022 kl. 19, Nationalteatern, Västra teattergränden 1

Liknande händelser

Kulturträff: Franska nya vågen

På Alumnföreningens Kulttuuriträff bekantar vi oss med franska nya vågen på Kino Regina genom en filmvisning och en föreläsning. Först blir det en föreläsning om franska nya vågen (längd 150 min), som ingår i föreläsningsserien Maailman elokuvan..