KULTURTRÄFF: HAMLET

Hamlet uusikuva rajattu

Finlands Nationalteater firar 150-årsjubileum 2022 och jubileumsåret öppnas med en ny tolkning av William Shakespears Hamlet. Regissör Samuli Reunanens och författare-dramaturg Aina Bergroths version undersöker trauma som överförs från generation till generation. Hamlet spelas av pop-prinsen Olavi Uusivirta och som motpol till honom uppträder Fanni Noroila som Ofelia med sin kännspaka starka konstnärsröst.

Alumnföreningen har reserverat 100 platser till föreställningen. Alumnbiljetternas pris är 36 € (rek. 49 €). Biljetterna skall lösas ut senast den 19.4.2022 från Kansallisteatteris biljettförsäljning (Läntinen teatterikuja 1, öppet må-lö kl. 9-19, stängt 14-18.4.). Reservationsnumret är 1169499. Anmäl dig till evenemanget med blanketten nedan och lös sedan själv ut biljetterna från Kansallisteatteri.

Lördag 14.5.2022 kl. 19, Nationalteatern, Västra teattergränden 1

Liknande händelser

Kulturträff: Själarnas Ö

Föreställningen Själarnas ö baserar sig på Johanna Holmströms succéroman med samma namn. Berättelsen utspelar sig på mentalsjukhuset på Själö i den åboländska skärgården dit kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund och diagnoser skickas ..