Kulttuuritreffit: Third Practice -tanssiesitys

TeroSaarinen_ 1200X847_kuvaaja_Kai Kuusisto

Choreography: Tero Saarinen Photo: Kai Kuusisto In photo: Natasha Lommi, Pekka Louhio

Tero Saarinen Companyn ja Helsingin Barokkiorkesterin uusi suurteos peilaa arvojen ja perspektiivien muutosta murroksessa. Claudio Monteverdin vallankumoukselliset, pakahduttavan kauniit madrigaalit lihallistuvat näyttämölle kahdentoista tanssijan ja muusikon, tenori Topi Lehtipuun sekä virtuaalisopraano Núria Rialin taiturillisena tulkintana. Kansallisoopperassa kuvatun monikameratuotannon ohjaajana ja pääkuvaajana toimii Thomas Freundlich (Lumikinos Production).

Third Practice kantaesitettiin kansainvälisenä yhteistuotantona Cremonan Monteverdi-festivaalilla Italiassa 2019. Odotettu Helsingin ensi-ilta peruuntui koronapandemian vuoksi Kansallisoopperan Alminsalissa kahdesti kesäkuussa 2020 ja maaliskuussa 2021.

Nyt voit katsoa tanssiteoksen TikettiStreamissa kotisohvaltasi, sinulle sopivana ajankohtana 6.4.2021 asti. Striimilipulla näet myös taiteilijakeskustelun, jossa Iiris Aution haastateltavana ovat koreografi Tero Saarinen, musiikin johtaja Aapo Häkkinen, tenori Topi Lehtipuu ja tanssija Annika Hyvärinen.

Tero Saarinen Companyn Third Practice -teos tavoittaa tallenteenakin kaipuun aineettomat heijastukset. Thomas Freundlichin ohjaus tanssia ja barokkimusiikkia yhteen sulauttavasta esityksestä on komea, itsenäinen taideteos. – Helsingin Sanomat

Nostetaan etämalja taiteelle! – esityksen jatkot järjestetään tiistaina 13.4.2021 kello 17-17.30

Alumniyhdistyksen jäsenille järjestetyssä jatkotilaisuudessa keskustellaan taidekokemuksesta sekä teoksen herättämistä ajatuksista yhdessä koreografi Tero Saarisen ja TSC:n Talous- ja kehityspäällikkö Maiju Ristilän kanssa. Osallistuminen jatkoille edellyttää lipun ostoa ja ilmoittautumista Alumniyhdistykselle. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään 7.4.2021 Kulttuuritreffien palautelomake, jossa voi ennakkoon esittää kysymyksiä käsiteltäväksi jatkoilla.

Lippujen lunastus

Voit ostaa Alumni-lipun (35€) tai Tuki-lipun (100€) esitykseen. Lippu sisältää tanssiteoksen katsomisoikeuden, musiikkia ja työryhmää esittelevän elämykselliseen digikäsiohjelmaan ja jatkotilaisuuden. Digikäsiohjelma on suunniteltu selattavaksi älypuhelimella tai tablettilaitteella. Tiketin asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa puh: 0600 11 616.

Teoksen katsominen

Kun olet ostanut lipun Tiketistä pääset katsomaan tallennetta osoitteessa tiketti.stream lipustasi löytyvällä 13-numeroisella koodilla. Koodi toimii yhdellä laitteella kerrallaan. Tallenne on katsottavissa 6.4. klo 23:59 asti. Tiketin sivuilla on selkeät ohjeet katsomiseen. Kun nettiyhteys pelaa, asia on yksinkertainen: mene osoitteeseen, syötä lipussasi oleva 13-numeroinen koodi ja paina katso. Huom! Yhdellä koodilla voi katsoa sisältöä useita kertoja, mutta vain sillä laitteella, jolla sisältö on ensimmäisen kerran avattu. Striimiä suositellaan katseltavan esimerkiksi tietokoneen näytöltä tai tabletilta. Tiketin asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa tallenteen katsomiseen liittyvissä kysymyksissä. Asikaspalvelun aukioloajat ja yhteystiedot löydät täältä.

Katso tanssiesitys pe 26.3.2021- ti 6.4.20201 – välisenä aikana sinulle sopivana ajankohtana. Osallistu jatkoille ti 13.4.2021 kello 17-17.30, zoom-palvelussa.

Liknande händelser

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulturträff: Fanny och Alexander

Fanny och Alexander är en scensättning av Ingmar Bergmans delvis självbiografiska familjesaga från tidigt 1900-tals Sverige. Alexander och hans lillasyster Fanny lever en lycklig barndom mitt i sin färgstarka och bohemiska teaterfamilj, tills deras pappa ..