Litteraturcirkel: December

Ulla-Lena Lundberg / Photo by Cata Portin

Det har redan gått tio år sedan Ulla-Lena Lundberg senast publicerade en roman, men i augusti utkommer äntligen hennes nya verk Lyser och lågar. Verket är en historisk roman som kännetäcknas av kärleken och folkbildningen. Lundberg vore inte Lundberg om den här tiden, från Vasa brand 1852 och Krimkriget fram till inbördeskriget och 1920-talet, inte åskådliggjordes genom ett antal huvudaktörer. De är tre par ur tre generationer i samma familj som vi får följa från analfabetism över fruntimmersskolor och universitet till istadig skolvägran. Under den tvåspråkiga tillställningen intervjuas Ulla-Lena Lundberg av Teos VD Nina Paavolainen.

Litteraturcirkelns program är planerat av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen

Måndagen den 12.12.2022 klockan 17-18, Porthania II (Universitetsgatan 3). Det är även möjligt att följa med evenemanget via direktsändning.

Liknande händelser

Kuva: Helen Korpak

Litteraturcirkeln: Annika Luther

Författare och biolog Annika Luther berättar om sitt verk Rukiin viljava historia (Rågen. En spretig historia). Till sin utbildning är Luther biolog och arbetar som lektor i biologi, geografi och humanekologi vid Tölö gymnasium. Sedan tidigare har tre ro..